وضعیت نامطلوب کهگیلویه و بویراحمد در کادرسازی نیرو/ اختلافات و دودستگی‌ها؛ عامل عقب‌ماندگی کهگیلویه و بویراحمد/ روایتی تلخ از تلاش جوانان تحصیل‌کرده برای شغل نگهبانی
وضعیت نامطلوب کهگیلویه و بویراحمد در کادرسازی نیرو/ اختلافات و دودستگی‌ها؛ عامل عقب‌ماندگی کهگیلویه و بویراحمد/ روایتی تلخ از تلاش جوانان تحصیل‌کرده برای شغل نگهبانی
محمدپور در خصوص به کارگیری نیروهای غیربوومی در شرکت‌های بزرگ از جمله پتروشیمی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: جای بسی نگرانی و تاسف است که چرا باید جوانان تحصیل کرده ما به فکر شغل نگهبانی و حراست در شرکت‌ها باشند.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، «ریحان محمدپور ده‌بزرگی» از فعالان سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد و گچساران و باشت امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران مرکز استان با اشاره به اینکه عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نداریم، اظهار داشت: مسئولان باید خدمت به مردم را بیش از هر چیز دیگر سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا امروز کشور و منطقه ما نیاز به تبلیغ و شعار ندارد بلکه باید در عمل به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه باید مردم را در همه امور شریک بدانیم، افزود: دیدگاه ما این است که باید همه مردم در توسعه استان کهکیلویه و بویراحمد مشارکت داشته باشند باید هم‌افزایی میان مسئولان و مردم بیش از گذشته صورت گیرد چرا که مردم رکن اصلی پیشرفت و توسعه هستند و نباید آنها را نادیده گرفت.

این فعال سیاسی به یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کادرسازی نیرو اشاره کرد و گفت: هر چه هم در زمینه علم و فناوری رشد داشته باشیم اما وقتی در توسعه نیروی انسانی مشکل وجود داشته باشد به اهداف خود نخواهیم رسید بنابراین معتقدیم که استان کهگیلویه و بویراحمد در مرکز کشور نیاز به کادرسازی در همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها دارد چیزی که الان نسبت به استان‌های دیگر وضعیت خوبی نداریم.

محمدپور خاطرنشان کرد: به علت دوری از پایتخت، ضربات جبران‌ناپذیری به استان وارد شده است به همان اندازه که از صنعت عقب افتاده‌ایم به همان اندازه هم از مرکز عقب مانده‌ایم که دلیل آن را در اختلاف‌ها و دودستگی‌ها و شکاف‌ها می‌بینیم.

وی بیان داشت: بچه‌های کهگیلویه و بویراحمد در صورت کادرسازی در بسیاری از بخش‌ها و حوزه‌ها حرف اول را در کشور خواهند زد باید بپذیریم که نسبت به سایر استان‌ها در کادرسازی ضعیف بوده‌ایم از یک استان در پایتخت چهار هزار نفر مشغول به کارند اما ما کجای کار هستیم.

این فعال سیاسی در استان کهکیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در مسائل ارزشی و انقلابی‌گری حرف اول را می‌زنیم پرچم ما همیشه بالاست اما در رشد دادن فرزندان خودمان ضعیف بوده‌ایم.

محمدپور تأکید کرد: در انتخابات پیش رو باید مشارکت حداکثری باشد و هر جایی که شکاف و دودستگی ایجاد کرده‌ایم باید خلا آن پر شود و این دو دستگی‌ها را به حداقل برسانیم.

وی در پاسخ به اینکه چه گفتمانی می‌تواند برای آینده استان موفقیت ایجاد کند، یادآور شد: با گفتمان مبتنی بر ارزش‌ها و ایثارگری باید در این راه قدم برداریم و به جوانان میدان بدهیم نباید مسائل حزبی و گروهی را بزرگ کنیم هرچه مسائل حزبی و گروهی بیشتر باشد حرکت عقبگرد در استان خواهیم داشت.

این فعال سیاسی متذکر شد: بزرگ‌ترین مشکل استان کهگیلویه و بویراحمد را باید در نبود اتحاد دانست زمانی که درگیر مسائل قومی، طایفه‌ای، حزبی و گروهی هستیم شکاف‌ها بیشتر می‌شود راهکار آن هم فرهنگ سازی است سرمایه‌گذار غیر‌بومی با این وضعیت چگونه می‌تواند اعتماد پیدا کند و میلیاردها تومان پول خود را به استان بیاورد.

محمدپور در پاسخ به این سؤال که عملکرد نمایندگان استان را چگونه می‌بینید، گفت: کاری به عملکرد آنها نداشته باشیم آینده را بیشتر ببینیم آن‌ها هم به اندازه خودشان زحمت کشیده‌اند اما باید با برنامه به دنبال آینده بهتر باشیم.

وی در خصوص ثبت نام گسترده افراد در پیش ثبت نام مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی و دموکراتیک داریم که بر پایه مردم سالاری دینی استوار شده باید در سرنوشت خودمان سهیم باشیم به فکر آینده بهتر شهرستان و استان باشیم.

محمدپور همچنین در خصوص به کارگیری نیروهای غیربوومی در شرکت‌های بزرگ از جمله پتروشیمی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: جای بسی نگرانی و تاسف است که چرا باید جوانان تحصیل کرده ما به فکر نگهبانی و حراست در شرکت‌ها باشند چرا نباید کاری کنیم که آنها به دنبال تولید و اشتغال بروند و به غیر از خودشان چند نفر دیگر را نیز مشغول به کار کنند.

انتهای پیام/