پرده برداری مدیرکل تعزیرات از ضعف نظارت در کهگیلویه و بویراحمد
پرده برداری مدیرکل تعزیرات از ضعف نظارت در کهگیلویه و بویراحمد

در نشست مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی از جمله تبلیغات غیر واقعی برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح شد.   به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج از مرکز کهگیلویه و بویراحمد،نشست خبری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه برگزار شد.   مدیرکل تعزیرات استان در این نشست  با اشاره به […]

در نشست مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی از جمله تبلیغات غیر واقعی برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح شد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج از مرکز کهگیلویه و بویراحمد،نشست خبری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه برگزار شد.

 

مدیرکل تعزیرات استان در این نشست  با اشاره به برخی از موفقیت‌های اداره‌کل تعزیرات گفت: از حداکثر ظرفیت‌های خود در سال گذشته استفاده کردیم و رتبه ۵ کشور را کسب کردیم و در گشت‌های نوروزی رتبه ۶ کشور را به خود اختصاص دادیم.

این مسؤول با بیان برخی از نقاط ضعف در بازرسی‌های استان گفت که نمی‌توان یک استان را تنها با ۱۴ بازرس نظارت کرد در حالی که صنعت و معدن و تجارت با این تعداد بازرس نمی‌تواند کار چندانی در استان انجام دهد و یک سری بازرسان افتخاری هم گرفتند که نتوانستند هیچ کمکی به ما کنند.

 

زیرایی برخی از ظرفیت‌های قانونی را مربوط به ۳۰ سال پیش دانست و گفت: برای مثال در برخورد با پزشکان با ظرفیت‌های قانونی نمی‌توان با جریمه ۱۵ هزار تومانی اهداف خود را عملی کنیم که این ظرفیت‌های قانونی نیاز به بازنگری دارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که اگر دیگران نتوانستند کاری انجام دهند شما خودتان در تعزیرات حکومتی استان چه کردید اظهار کرد: برای بهتر شدن فرایندهای بازرسی همه نیروها و توان خود را به کار گرفتیم و در بازرسی‌های نوروزی ۲ هزار مورد بازرسی انجام دادیم که از این حیث رتبه ششم کشوری را کسب کردیم.

 

زیرایی گفت: یکی دیگر از اقدامات خوب در استان راه‌اندازی سامانه ۱۳۵ است که تنها در استان کهگیلویه و بویراحمد و تهران راه‌اندازی شده و شما با گرفتن شماره ۱۳۵ می‌توانید مشکلات را به تعزیرات انعکاس دهید.

 

وی در ادامه با انتقاد از بازرسی‌های اتاق اصناف استان با بیان اینکه روزگاری بازار به انقلاب کمک کرد و در پیروزی آن نقش مؤثری داشت خاطرنشان کرد: چرا باید بازرسی‌های اتاق اصناف استان در سال ۹۷ که سالی بحرانی بود نسبت به سال قبل آن یعنی ۹۶ کمتر باشد؟!.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع خبرنگاران گفت: به همین خاطر بود که در مورد قیمت لباس مدارس تذکر دادیم و ساماندهی نکردند و رئیس اتحادیه خیاطان را ۳۰۰ میلیون تومان جریمه و زندان کردیم.

 

این مسؤول گفت: چرا باید پزشکان در این شهر رعایت مسائل بهداشتی نکنند و زباله‌های عفونی آن‌ها در خیابان‌ها رها شود و خطر بالقوه مردم و بچه‌های آن‌ها را تهدید کند و بیماری‌های روده‌ای و انگلی و عفونی در انتظار آن‌ها باشد به این معنی که پزشکان در بالا و در مطب‌های خود به اصطلاح درمان می‌کنند و در پایین برای سلامتی مردم خطرآفرین می‌شوند.

 

وی همچنین نسبت به خطرات پسماندهای عفونی و شیمیایی بیمارستان‌های یاسوج در آب‌ها اعلام خطر کرد که نباید همه چیز را تنها به کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی ارجاع داد آن جا که ریش و قیچی دست خودشان است!!.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از اظهارات خود به یک موضوع مهم دیگر که سلامتی مردم استان و به خصوص شهر یاسوج را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: مرغ‌هایی را به نام مرغ محلی به صورت نیمه صنعتی وارد استان می‌کنند که حاوی انواع و اقسام بیماری‌ها هستند و ظاهر آن تنها به مرغ محلی می‌خورد و در رستوران‌ها این مرغ ناسالم و پیر را به نام مرغ محلی تا ۹۰ هزار تومان به خورد مردم می‌دهند  در حالی که تنها ۱۲ هزار تومان خریداری شده‌‌اند و برای سلامتی بسیار خطرناک هستند(فیلم را مشاهده کنید).