کهگیلویه و بویراحمد وچند گام مانده تا خلق حماسه ای دیگر
کهگیلویه و بویراحمد وچند گام مانده تا خلق حماسه ای دیگر
چند روز تا آغاز رای گیری برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده و این روزها جای جای کهگیلویه و بویراحمد از شهرها گرفته تا مناطق روستایی و عشایری مملو از شور و اشتیاق برای رسیدن زمان این رویداد بزرگ است.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، فضای استان کهگیلویه و بویراحمد چند ماهی می شود که رنگ و روی انتخابات به خود گرفته اما در حالی که پنج روز از زمان رسمی تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می گذرد تلاش نامزدها با ترفندهای مختلف برای جلب آرای مردم به اوج حود رسیده و شهروندان هم منتظر رسیدن روز موعد هستند.

در این میان رای اولی ها اما بیشتر از دیگر رای دهندگان استان برای شرکت در نخستین انتخابات زندگی خود در انتظار روز یازدهم اسفند ماه هستند تا اولین رای خود را به صندوق بیاندازند.

اما ریش سفیدان به عنوان افراد تاثیرگذار در تصمیم گیری شهروندان استان عشیره ای کهگیلویه و بویراحمد نیز این روزها تلاش می کنند تا با دعوت مردم به شرکت در این رویداد مهم و اثرگذار گرمابخش فضای سیاسی در مناطق روستایی استان شده اند.

در مناطق شهری نیز هنرمندان،ورزشکاران و نخبگان سیاسی و فرهنگی تمام تلاش خود را برای حضور حداکثری شهروندان در پای صندوق های بکار گرفته اند.

کری خوانی ها زمینه ساز رقابت جدی

این روزها ستادهای نامزدهای حاضر در رقابت های تبلیغاتی به ویژه افراد برجسته و شاخص شبانه روزی به روی هواداران باز است و این مکان ها به ویژه شب هنگام محل تجمع صدها نفر از مردم می شود که گاهی با کری خوانی فضای رقابتی تری به خود می گیرد.

برگزاری روزانه صدها همایش انتخاباتی که با شرکت هزاران نفر از هواداران نامزدها با نوای موسیقی محلی در سالن های عروسی همراه می شود گواهی بر شور و نشاط فضای سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در آستانه انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

اما درحالی که شمارش معکوس برای روز یازدهم اسفند ماه آغاز شده روستاها و عشایر شاهد پرشورترین همایش های تیلیغاتی در کهگیلویه و بویراحمدهستند جایی که مردمان با صفای این مناطق با قربانی کردن دام ها و دود کردن اسپند از نامزد مورد نظر خود استقبال می کنند.

بسیاری از شهروندان نیز با دعوت از نامزدهای مورد نظر خود در واحدهای مسکونیشان میزبان نشست های تبلیغاتی می شوند و سعی می کنند شمار زیاد هواداران طوایف را به رخ رقیبان بکشند.

حضور دختربچه هایی با پوشش لباس محلی رنگارنگ که اگرچه سن و سالشان به رای دادن نمی رسد اما با خواندن اشعاری در وصف نامزدها این رویداد بزرگ را همراهی می کنند مهری بر شور و اشتیاق نسل فردا برای آینده بهتر است.

ترفندهای جلب آرای بیشتر

این روزها جای جای کهگیلویه و بویراحمد شاهد فعالیت هواداران نامزدهای شاخصی است که تلاش می کنند تا آرای کسانی که هنوز بر سر دو راهی انتخاب هستند را به سوی خود جلب کنند.

بازارهای شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد که با حضور شهروندان برای خریدهای سال نو این روزها پررونق تر از همیشه است نیز متاثر از انتخابات شده و بسیاری از طرفداران نامزدها لابلای خریدهای نوروزی نامزد مورد نظر خود را به دیگران معرفی و درخواست رای دادن به او را دارند.

خبرنگاران خبرگزاری های رسمی و پایگاه های خبری کهگیلویه و بویراحمد نیز روزهای شلوغی را پشت سر می گذارند و سعی می کنند تا با انجام مصاحبه های اختصاصی با نامزدها شهروندان را برای انتخاب اصلح یاری کنند.

 

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در یاسوج هم با پوشش رویداد های خبری انتخابات سعی می کنند اخبار این رویداد بزرگ را انعکاس دهند.

این رسانه ملی در مرکز یاسوج و دفتر گچساران پس از انتشار فراخوان و اطلاع رسانی درباره نقطه نظرات و برنامه های نامزدهای حاضر در رقابت های تبلیغاتی از طریق میزگردهای خبری،مصاحبه و گزارش برای تحقق انتخاب اصلح در استان تلاش می کنند.

فضای مجازی

اما در حالی که چند روزی بیشتر به روز رای گیری باقی نمانده تنور تبلیغات و کری خوانی هواداران در فضای مجازی داغ شده و نامزدها و هواداران آنان نیز در این عرصه به بیان برنامه های تبلیغاتی پرداخته و نهایت تلاش خود را برای جلب آرا بکار می گیرند.

پخش مناظره های نامزدها از صدا و سیما نیز یکی دیگر از شیوه های تبلیغی انتخابات است که بسیاری از مردم را پای تلویزیون نشانده تا از برنامه ها و اهداف آینده شان مطلع شوند.

این روزها سخنان و دیدگاه های نامزدهای حاضر در میدان رقابت مجلس شورای اسلامی در مناظره های تلویزیونی کهگیلویه و بویراحمد که از شبکه های استانی پخش می شود نقل محافل و نشست های خصوصی بسیاری از شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال در سه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

۱۰۴ نامزد مجلس شورای اسلامی و ۲ نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد برای کسب کرسی سبز بهارستان و صندلی سرخ مجلس خبرگان رقابت می کنند.

  • نویسنده : یاسین حسینی
  • منبع خبر : سفیر یاسوج