دستگیری کلاهبردار ۳۶ میلیارد ریالی سایت دیوار در یاسوج
دستگیری کلاهبردار ۳۶ میلیارد ریالی سایت دیوار در یاسوج
با هوشیاری پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد؛ متهم پرونده‌ ۳۶ میلیارد ریالی کلاهبرداری رایانه‌ای خرید لاستیک در سایت دیوار دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، رئیس پلیس فتای استان از دستگیری مجرم پرونده‌ ۳۶ میلیارد ریالی کلاهبرداری رایانه‌ای خرید لاستیک در سایت دیوار خبر داد و از شهروندان خواست در خرید‌های اینترنتی خود با هوشیاری و دقت اقدام کنند.

دستگیری کلاهبردار سایت دیوار در یاسوج

سرهنگ عمران فر گفت: در پی شکایت ۱۱۵ شاکی به مجموعه پلیس فتا سراسرکشور مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها در سایت دیوار پرونده‌ای در این مورد تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مالباخته اذعان کرد: برای خرید لاستیک در سایت دیوار مبلغی به حساب فرد کلاهبردار واریز میکند که پس از واریز وجه نقد فروشنده ارتباط خود را با وی قطع می‌کند؛ به گونه‌ای که متهم با ثبت ۴۰ آگهی در سایت دیوار، از سراسر کشور درخواست خرید لاستیک داشته که متهم شماره کارت لاستیک فروش‌های شهر یاسوج رو ارائه می‌داده و پس از تحویل لاستیک ها، ارتباط خود را با خریدار اصلی قطع می‌کرده.
رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه حالا خریداران لاستیک از شهر هاو استان‌های مختلف با شکایت از لاستیک فروش‌های یاسوج، حساب لاستیک فروش‌ها را مسدود کرده اند گفت: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا سرنخ‌هایی از متهم اصلی این پرونده به دست آمد.
سرهنگ عمران فر با اشاره به انسداد حساب بانکی فروشندگان لاستیک، افزود: متهم که اهل و ساکن یک از استان‌های همجوار بود با نیابت قضائی دستگیر شد.
او گفت: با توجه به اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان مرکز مبارزه با جرائم سایبری پلیس وجه کلاهبرداری شده از مالباختگان تا الان ۳۶ میلیارد ریال است و متهم برای سیر مراحل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
سرهنگ عمران فر افزود: عدم واریز بیعانه و مشاهده و بررسی اصالت و سلامت کالا قبل از واریز وجه از مهمترین راهکار‌های پیشگیری از کلاهبرداری در خرید از فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های واسط فروش است که با کمی دقت و افزایش آگاهی هموطنان می‌توانند کلاهبرداران سایبری را ناکام بگذارند.

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج