عزم راسخ برای سلامت انتخابات کهگیلویه وبویراحمد/لغو حکم ۲نفر از عوامل اجرایی
عزم راسخ برای سلامت انتخابات کهگیلویه وبویراحمد/لغو حکم ۲نفر از عوامل اجرایی
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عزم ستاد انتخابات و استاندار برای مقابله با تخلفات انتخاباتی و ایجاد اعتماد و اطمینان مردم برای سلامت انتخابات جدی است.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، سید جواد هاشمی مهر در نشست ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد افزود: در برخورد با تخلفات انتخاباتی با هیچ کسی تعارف نداریم و بر اساس مُر قانون با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد انسجام و هماهنگی و همدلی بیشتر بین همه عوامل اجرایی و هیات های نظارت و بازرسی و کمیته های مختلف تاکید کرد و گفت: برای تحقق منویات و راهبردهای مورد نظر مقام معظم رهبری تحقق این مهم و هماهنگی های بین بخشی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

هاشمی مهر تصریح کرد: بارها در جلسات و نشست های متعدد بر ضرورت رعایت قانون و ایجاد حس اعتماد از سوی عوامل اجرایی و مدیران و فرمانداران تاکید شده است و بر اساس مواد ۱۳ و ۷۴ و ۷۵ قانون انتخابات با متخلفان برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

هاشمی مهر یادآور شد: باید سعی کنیم که اطمینان مردم برای سلامت و امنیت انتخابات را حاصل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری تمامی فرآیندهای انتخابات به صورت الکترونیکی و بر بستر اینترنت و (فیبر نوری) تاکید کرد و گفت: همچنین در این زمینه تفاهم نامه ای بین شرکت مخابرات ایران و ستاد انتخابات کشور امضا شده است.

هاشمی مهر بیان کرد: بر این اساس هم اینک نیز ۱۴ بخشداری و ۲ فرمانداری هنوز شرایط و زیرساخت های لازم برای الکترونیکی شدن انتخابات را ندارند که باید در اسرع وقت و با هماهنگی این موضوع ساماندهی شود.

لغو ابلاغ ۲ نفر از عوامل اجرایی

همچنین رییس هیات بازرسی و نظارت انتخابات کهگیلویه وبویراحمد در این نشست ابراز کرد: ابلاغ ۲ نفر از اعضای هیات اجرایی (نظارت) در یکی از شهرستان ها به علت حمایت از داوطلبی خاص لغو شده است.

علی اصغر قلی پور با اشاره به اینکه حمایت از داوطلبی خاص در انتخابات ممنوع است، افزود: حکم این افراد براساس مواد ۱۳، ۷۴ و ۷۵ قانون جدید انتخابات لغو شده است.

وی بیان کرد: همچنین حکم یک معاون در یکی از دستگاه های اجرایی کهگیلویه وبویراحمد به علت حمایت از داوطلبی خاص در آستانه لغو شدن قرار دارد.

۱۷۴ نفر در کهگیلویه وبویراحمد برای شرکت در رقابت های انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه نام نویسی کرده اند که از سوی هیات های اجرایی ۱۳۰ نفر تایید صلاحیت شدند و هم اینک نیز فرآیند صلاحیت این افراد در هیات های نظارت در دست بررسی است.

از این تعداد ۵۸ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون، ۵۳ نفر در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و ۴۳ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت اعلام آمادگی کرده اند.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر دارای ۹ شهرستان و سه حوزه انتخابیه است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج