ارائه خدمات بیمه سلامت به بیش از ۹ هزار بیمار خاص و سخت گذر
ارائه خدمات بیمه سلامت به بیش از ۹ هزار بیمار خاص و سخت گذر
سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: صندوق بیماران خاص و سخت گذر طی مدت یک سال به ۹ هزار و ۸۵۹ بیمار خدمات ارائه کرد.

کهگیلویه و بویراحمد -سفیر یاسوج

 
به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، محسن عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما به فعالیت‌های یک ساله صندوق بیماران خاص و سخت گذر اشاره کرد و گفت: ۹ هزار و ۸۵۹ بیمار خاص و سخت گذر شناسایی و تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند که بار مراجعه این بیماران به موسسات درمانی ۳۷ هزار مورد بود و ۳۴ میلیارد تومان نیز هزینه شد.
سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد گفت: از مجموع ۳۷ هزار مورد مراجعه به موسسات درمانی ۸۵۹ مورد خسارت حضوری خارج از ضوابط بود که چهار میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان برای آنها پرداخت شد.
وی از تحت پوشش قرار گرفتن ۶۷ داروی جدید گران قیمت مانند داروهای شیمی درمانی خبر داد و گفت: ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه این داروها توسط بیمه پرداخت می‌شود‌.
عزیزی خبر خوبی هم برای بیماران کم شنوا داشت و افزود: در گذشته خدمت کاشت حلزون در تعهد بیمه سلامت نبود اما این خدمت در تعهد بیمه قرار گرفت و ۱۰۰ در صد هزینه کاشت حلزون برای افراد کم‌شنوا پرداخت می‌شود.
سرپرست بیمه سلامت با بیان اینکه بیماران سخت گذر با ارائه مدرک، تحت حمایت بیمه سلامت قرار می‌گیرند، ادامه داد: ۵۹ کد خدمت به بیماران توان‌خواه بهزیستی، معلولان و بیماران اوتیسم در تعهد بیمه سلامت است، اما بضاعت موسسات توانبخشی ناچیز.
وی عنوان کرد: از مجموع ۴۰ موسسه توانبخشی کاردرمانی، ارتوپدی فنی، شنوایی شناسی و بینایی سنجی موفق شدیم با ۹ موسسه قرارداد ببندیم تا خدمات ارائه کنند که امیدواریم زمینه عقد قرارداد با سایر موسسات در شهرستان‌ها برای ارائه خدمت فراهم شود.
  • نویسنده : مرضیه جوشن