نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد در آستانه شب یلدا
نظارت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد در آستانه شب یلدا
گشت مشترک بازرسان جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت شب یلدا در بازار کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

کهگیلویه و بویراحمد-سفیر یاسوج:

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: به مناسبت شب یلدا گشت مشترک نظارت و بازرسی از واحد‌های صنفی و فروشگاه‌های کالای اساسی با حضور بازرسین جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی در سطح استان از امروز تشکیل و تا شب یلدا ادامه دارد.
لقمانی هدف از راه‌اندازی این گشت را خدمت‌رسانی به مردم و برخورد با تخلفات صورت گرفته از سوی واحد‌های صنفی عنوان و بیان کرد: درصورت وقوع تخلف از سوی واحد‌های صنفی پرونده تشکیل و به تعزیرات استان ارجاع داده می‌شود.
وی یادآور شد: این طرح شامل کالا‌های کشاورزی‌محور است و مرغ، گوشت، میوه و دیگر محصولات اساسی کشاورزی را تحت پوشش قرار می‌دهد.
لقمانی ادامه داد: بازار آجیل، خشکبار و گز نیز توسط تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت کنترل می‌شود و تخلفات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
وی بیان داشت: در اتحادیه میوه‌فروشان باید فاکتور به شهروندان ارائه شود و بر روی کمیت و کیفیت‌ها نظارت صورت گیرد، درج نشدن قیمت بر روی کالا و کم‌فروشی و… از تخلفات در این زمینه محسوب می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اضافه کرد: در حوزه مرغ تاکید بیشتر بر روی قیمت است و باید حتما بر روی کالا درج شده باشد، بحث تاریخ انقضا توسط دامپزشکی مورد رصد قرار می‌گیرد.
وی افزود: مردم با شماره ۱۲۴ می‌توانند شکایات خود در خصوص تخلفات صورت گرفته از سوی اصناف را مطرح کنند.
لقمانی با اشاره به اینکه بر قیمت میوه نظارت صورت می‌گیرد یادآور شد: میوه درجه‌بندی دارد و از همین‌رو قیمت میوه سوپر با میوه درجه یک قیمت متفاوتی دارد.
  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج