پیام معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان به مناسبت ۱۳آبان
پیام معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان به مناسبت ۱۳آبان
به مناسبت یوم الله ۱۳آبان معاونت پستیبانی، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد پیامی صادر کرد. به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، متن پیام ایمان سبحان نژاد به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم‌
واذ يمكر بك‌ الذين‌ كفروا ليثبتوك‌ او يقتلوك‌او يخرجوك‌ ويمكرون‌ ويمكرالله‌ والله‌ خيرالماكرين‌
بازگویی خاطرات و تجزیه و تحلیل تحولات انقلاب اسلامی یکی از رموز استمرار نهضت و عامل بیداری جوانان و نوجوانان عزیز می باشد، نقاط عطف نظام اسلامی و ایام الله به نوبه خود نهال انقلاب را سیراب و شکوفه ها و شاخ و برگ های آن را تنومند و پرطراوت می سازند.
در ميان‌ ايام‌الله ‌انقلاب‌، یوم الله سيزدهم‌ آبان‌
داراي‌ ابعادي‌ متنوعتر و پيامهايي‌ عميقتر و بنيانيتر است‌. صف‌آرايي‌ دوجبهه‌ي‌ مبارزه‌يي‌ خونين‌، جبهه‌ي‌ ظالم‌ و جبهه‌ي‌ مظلوم‌: جبهه‌ي‌ استكبار وسلطه‌ و پيشاپيش‌ آن‌ امريكا و جبهه‌ي‌ حق‌ و عدل‌ و مشعل دار و امام‌ آن‌ خميني‌ كبير، در اين‌ يوم‌الله‌ به وضوح‌ ديده‌ مي‌شود و در هر سه‌ مناسبت‌ اين‌ روزآشكار و روشن‌ خودنمايي‌ مي‌كند و نسلهاي‌ امروز و فردا را به‌ تأمل‌ و تدبر وا مي‌دارد.
در شب‌ چنين‌ روزي، دستهاي‌ آلوده‌ و خشن‌ جبهه‌ي‌ استكبار، امام‌جبهه‌ي‌ حق‌ و عدل‌ را دزدانه‌ از خانه‌ي‌ محقرش‌ كه‌ در آن‌، همه‌ي‌ كاخ‌نشينان‌ مغرور را به‌ مبارزه‌ دعوت‌ مي‌كرد و سپيده‌ي‌ طلعت‌ حق‌ را به‌ چشم‌ مستضعفان ‌شب‌نشين‌ مي‌كشيد، ربودند و خشم‌ بي‌ثمر خود را از باطل‌ شدن‌ ترفندكاپيتولاسيون‌، نابخردانه‌ فرو نشاندند…
آن‌ روز همه‌ي‌ توان‌ استكبار همين‌بود و كرد مگر يوسف‌ عزيز، در قعر چاه‌ دگر يوسف‌ نباشد زهي‌ خيال‌ باطل‌.
پس‌از سالها باز در چنين‌ روزي‌ در بحبوحه‌ي‌ طلوع‌ خورشيد حق‌ و عدل‌، كه‌ با مشعل‌گرداني‌ و تدبير الهي‌ آن‌ رهبر نستوه‌، از روزن‌ دلهاي‌ يكايك‌ مردم‌ اين‌مرز و بوم‌ سركشيده‌ بود دست‌ شوم‌ استكبار، خشمگين‌ و سرگردان‌، بي‌تدبير وهدف‌، جمعي‌ از نونهالان‌ دانش‌آموز را هدف‌ گرفت‌ و مشتي‌ برگهاي‌ نورس‌ بهاري‌را بر زمين‌ ريخت‌، تا خون‌ آن‌ جگرگوشه گان‌ معصوم‌، باز هم‌ زودتر دامن‌ ديوان ‌آدمي‌خوار را بگيرد و موج‌ خشم‌ آگاهانه‌ي‌ مردم‌، خس‌ و خاشاك‌ راه‌ پيروزي‌ رابروبد.
امروز قدرت‌ و عظمت‌ جمهوري ‌اسلامي‌ كه‌ محصول‌ خون‌ شهيدان‌ و فداكاري‌ ملت‌ و زحمات‌ توصيف‌ناپذير مسؤولان‌صالح‌ و دلسوز و كارآمد است‌،
حتي‌ سردمداران‌ استكبار را نيز وادار مي‌كند كه‌نقاب‌ دوستي‌ به‌ چهره‌ بزنند و منافقانه‌ ادعاي‌ دوستي‌ كنند; بدون‌ اين‌كه‌ حتي‌ قدمي‌ در راه‌ دوستي‌يي‌ كه‌ ادعا مي‌كنند بردارند. كيست‌ كه‌ امروز در پشت‌پرده‌ي‌ جنايات‌ شرم‌آور صهيونيستها در فلسطين‌ كه‌ خونخواري‌ توأم‌ با وقاحت‌ رابه‌ حد اعلي‌ رسانده‌اند، دست‌ آمريكا را نبيند و سردمداران‌ آمريكا را در كشتاربي‌رحمانه‌ي‌ فلسطينيها مقصر نشناسد؟ و كيست‌ كه‌ مقاصد استيلا طلبانه‌ي‌ رژيم‌آمريكا را در خليج‌ فارس‌ از لابلاي‌ گفتار و كردار آنان‌ درك‌ نكند؟ البته‌ هرحركت‌ سلطه‌گرانه‌يي‌ از سوي‌ بيگانگان‌ در خليج‌ فارس‌ با عكس‌العمل‌ شديدملتهاي‌ مسلمان‌ غيور اين‌ منطقه‌ مواجه‌ خواهد گرديد و دست‌ هر متجاوزي‌ قطع‌خواهد شد.
به‌ برادران‌ عزيز و انقلابيم‌، نوجوانان، جوانان‌، دانش‌آموزان‌ و دانشجويان‌ كه‌ اين‌ روزبزرگ‌ به‌ نام‌ آنان‌ است‌ عرض‌ مي‌كنم‌ كه‌ شأن‌ و وضع‌ شما چه‌ در حال‌ و چه‌ بيشتر در آينده ‌، به‌ گونه‌يي‌ است‌ كه‌ بار اصلي‌ انقلاب‌ بر دوش‌ شماست‌ و اسلام‌ عزيز و اولياي‌ شهيدان‌ و امام‌ بزرگوار و صالحان‌ ملت‌ به‌ شما نظر واميد و از شما انتظار دارند بكوشيد و براي‌ رسيدن‌ به‌ كمالات‌ و اهداف‌ انقلاب ‌اسلامي‌ عظيم‌، فرصتها را مغتنم‌ شماريد و معرفت‌ و فهم‌ ديني‌ را در ذهن‌ و دل‌خود وسعت‌ و عمق‌ بخشيد. با تهذيب‌ نفس‌ و تقويت‌ روح‌ مسؤوليت‌، صحنه‌هاي‌انقلاب‌ را خصوصاً آنچه‌ به‌ پاسداري‌ از ارزشها و فرهنگ‌ و روحيه‌ي‌ انقلابي‌است‌ پر كنيد و پيوند خود را با جامعه‌ و اقشار مختلف‌ و بخصوص‌ روحانيت‌ معظم ‌تقويت‌ كنيد و از حيله‌هاي‌ شيطاني‌ و دسايس‌ و ترفندهاي‌ ابليسي‌ كه‌ گاه‌ حتي‌در لحن‌ و قالب‌ دلسوزي‌ است‌ برحذر باشيد. در مسير مبارزه‌ي‌ افتخارآميز ملت‌ايران‌، جوانان‌ هميشه‌ بايد، پيشاهنگ‌ و پيشرو باشند، خود را آماده‌ي‌ پيشاهنگي‌در خط صحيح‌ و بي‌انحراف‌ نگهداريد و هوشمندانه‌ خط صحيح‌ و مستقيم‌ را ازكج راهه‌هاي‌ انحرافي‌ باز شناسيد و صبغه‌ي‌ الهي‌ را ترويج‌ و شعاير اسلامي‌ راتعظيم‌ كنيد.
در پايان‌ يادشهداي‌ عزيز دانش‌آموز و دانشجو را گرامي‌ داشته‌ براي‌ آنان‌ رحمت‌ و فضل‌ الهي‌را مسألت‌ مي‌كنم‌ و توفيقات‌ همه‌ي‌ اقشار ملت‌ عزيز را از خداوند متعال‌ مسألت‌مي‌نمايم‌.
والسلام‌ عليكم‌ و رحمة‌الله‌
ایمان سبحان نژاد
معاونت پستیبانی، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد

  • نویسنده : علی اصغر ایلخانی زاده