حال بازار نوشت افزارهاخوب نیست /کاهش خرید در آستانه بازگشایی مدارس
حال بازار نوشت افزارهاخوب نیست /کاهش خرید در آستانه بازگشایی مدارس
با توجه به اینکه فقط چند روز تا بازگشایی مدارس باقی مانده، بازار نوشت افزار در یاسوج شلوغ به نظر نمی‌رسد؛ به‌طوری‌که در مقابل بیشتر مغازه‌ها حداقل یک الی دو نفر در حال انتخاب ابزار و لوازم مورد نیاز فرزندان خود هستند. با این حال رئیس اتحادیه عکاسان و لوازم التحریر در یاسوج می‌گوید که امسال تعداد خریداران به بازار لوازم‌التحریر، کمتر از افرادی است که هر سال در آستانه بازگشایی مدارس برای خرید لوازم‌التحریر به این بازار مراجعه می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، سیروس حجازی پور در جمع خبرنگاران گفت: سال‌های قبل مردم در این روزها لوازم‌التحریر مورد نیاز یک سال خود را می‌خریدند، اما با توجه به کم شدن قدرت خرید، امسال خریداران تنها یک عدد از هر قلم کالا می‌برند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم اظهار کرد: مشتریان بیشتر، اجناس ارزان‌قیمت را میخرند و از طرف دیگر مثل سال‌های گذشته تعداد بالا هم خرید نمی‌کنند.

حجازی پور گفت : معمولا بازار نوشت افزار ها فصلی می باشد که بعد از تعطیلی تا بازگشایی مدارس حال بازار این رسته از واحدهای صنفی خوب نیست .

رییس اتحادیه عکاسان و نوشت افزار یاسوج با بیان اینکه بازار نوشت افزار ها در ۶ ماهه از سال از اسفند تامرداد رونق نسبی را در بازار دارند اظهار کرد: درسال جاری برخلاف سالهای گذشته هنوز تحرکی دربازار مشاهده نمی شود و به دلیل نبود مشتری ، بازار در سطح عمده فروشی نیز کاهش یافته است .

وی بااشاره به میزان ناچیز سوددهی نوشت افزار ها تصریح کرد: امسال به دلیل رکود حاکم بربازار تعداد قابل توجهی از اقلام مورد نیاز دانش آموزان با سود ناچیزی به فروش می رسد و تا جایی اقلامی وجود دارد که حتی زیرقیمت بازار به فروش می رسد.
وی با اشاره به زمان اندک خرید دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس اظهار امیدواری کرد : در مقایسه با روزها و ماههای گذشته ،بعد از نیمه دوم شهریور ماه رونق نسبی در بازار نوشت افزار ایجاد می شود.

این مسؤل اتحادیه صنفی با اشاره به وضعیت بازار نوشت
افزارها در یاسوج بیان کرد: متاسفانه بازار نوشت افزارها در این شرایط نیز انواع حراجی های کاذب و عرضه مستقیم و مانند آن ، در مقابل کاسبی قانونی اعضای این صنف پدیدار خواهد شد که امیدواریم شهرداری نسبت به این موضوع همکاری لازم راداشته باشد.

وی ابراز داشت: در حالیکه مالیات و عوارض شهرداری و صنفی و دیگر مواردی از این قبیل از سوی اعضای صنف نوشت افزار و یا دیگر رسته های صنفی پرداخت می شود در زمان رونق کار این صنف ، افراد و یا ارگانهایی با برپاکردن غرفه و نمایشگاه و انجام تبلیغات عملا سود فروش این کالاها را تصاحب می کنند.

حجازی پور در ادامه نظارت ها و بازرسی های این رسته صنفی در یاسوج اشاره کرد و ادامه داد: در هفته گذشته شهردار یاسوج و مسولان این مجموعه با اتاق اصناف و اتحادیه جلسه داشته که درصدد هستیم نسبت به کنترل و جمع آوری دست فروشان اقدام و از واگذاری و افزایش غرفه های سیار جلوگیری شود.

گفتنی است؛ تعداد ۱۱۰ واحد صنفی نوشت افزار دارای پروانه کسب در یاسوج مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند.

  • نویسنده : شهروند خبرنگار