بهبود وضعیت اشتغال، فضای کسب و کار، اعتبارات عمرانی و افزایش وصول درآمدها
بهبود وضعیت اشتغال، فضای کسب و کار، اعتبارات عمرانی و افزایش وصول درآمدها

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بهبود نرخ بیکاری در استان، گفت: شاخص مهم استان در تابستان ۱۴۰۰ و در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰.۲ درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲ ، به ۶.۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج ، طاهر شریف پور در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به میانگین نرخ بیکاری کل کشور، افزود: در تابستان ۱۴۰۰ میانگین نرخ بیکاری کل کشور ۹.۶ درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲ به ۸.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص شاخص بهبود فضای کسب و کار استان، بیان کرد: در به لحاظ پاسخگویی به موقع ارباب رجوع، دستگاه های اجرایی کهگیلویه‌ و بویراحمد پس از ایلام رتبه دوم را کسب کرده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: دستگاه ها در زمینه بهبود فضای کسب و کار استان روزانه مورد رصد قرار می گیرند و نماینده ای از رسانه ها به عنوان همیار مردمی در این طرح حضور خواهد داشت.

شریف پور با اشاره به رشد ۱۰۳ درصدی اعتبارات عمرانی دستگاه های اجرایی استان، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹، اعتبار تخصیص یافته برای پروژه های عمرانی استان چهار هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بوده که در سال ۱۴۰۱، میزان اعتبارات به ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱، از ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار استان فقط ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبارات اسناد خزانه بوده، و بیشتر اعتبارات بصورت نقد تخصیص یافته، در حالی که در سال ۱۴۰۰، حدود هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات بصورت اسناد خزانه بوده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: وصول درآمدهای استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل رشد ۵۵ درصدی داشته است.

شریف پور اضافه کرد: همچنین رشد تسهیلات بانکی استان در تیرماه ۱۴۰۲ نسبت به شهریور ماه ۱۴۰۰ حدود ۱۱۰ درصد است.

وی تاکید کرد: : یکصد هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سفر دوم رئیس جمهور به این استان اختصاص یافته است و همه این موارد را بانک‌های استان پذیرفته اند.

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج