یاسوج بیمارستان سوختگی ندارد/ مرگ مادران در نبود بالگرد اورژانس
یاسوج بیمارستان سوختگی ندارد/ مرگ مادران در نبود بالگرد اورژانس

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، محمود شهامت پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: طی دو سال اخیر توسعه زیرساخت‌های تجهیزاتی را در سطح بیمارستان‌ها داشتیم. وی با اشاره به رشد و ارتقای زیرساخت‌ها، ابراز داشت: دستگاه «آنژیوگرافی» با اعتبار ۷٠ میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد. شهامت با بیان اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، محمود شهامت پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: طی دو سال اخیر توسعه زیرساخت‌های تجهیزاتی را در سطح بیمارستان‌ها داشتیم.

وی با اشاره به رشد و ارتقای زیرساخت‌ها، ابراز داشت: دستگاه «آنژیوگرافی» با اعتبار ۷٠ میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد.

شهامت با بیان اینکه دستگاه «سی تی» بیماران شیمی درمانی در استان راه اندازی شد، عنوان داشت: ویدئو «آندوسکوپ و کولونسکوپ» نیز به استان تعلق گرفت.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همچنین «اکو سونو پرتابل» به چهار دستگاه رسیده و «اکوکاردیوگرافی» نیز اضافه شد.

شهامت با تاکید بر اینکه «میکروسکوپ» جراحی چشم را ارتقا دادیم، عنوان داشت: «سل کانتر» آزمایشگاه از ۹ عدد به ۱۲ دستگاه رسید.

وی از راه اندازی ۶ بخش تخصصی و فوق تخصصی در یک سال اخیر خبر داد و ابراز داشت: بزرگ‌ترین «NICU» جنوب کشور بعد از استان فارس با پوشش ۲۴ تخت طی یک ماه آینده در استان فعال می‌شود.

شهامت با بیان اینکه میانگین مرگ مادران باردار در بیمارستان امام سجاد (ع) پایین‌تر از میزان کشور است، اظهار کرد: تولد نوزادهای با شرایط سخت و حتی چهارقلوهای با وزن ۶٠٠ گرم را در این بیمارستان داشتیم.

شهامت با اشاره به اهمیت توسعه محورهای درمان، تصریح کرد: ۲۵ درصد تأمین سلامت یک جامعه بر عهده حوزه سلامت و ۷۵ درصد دیگر در سطح جامعه است.

وی ابراز داشت: در بحث خیرین سلامت استان و ظرفیت‌های زیرساختی آن پرداخت مطلوبی نسبت به موضوع نشده است.

شهامت با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌ها در بحث پزشکی، عنوان داشت: رشد زیرساخت‌ها، تحقق فعالیت بهتر نیروی انسانی را محقق می‌کند.

شهامت نیروی انسانی را شالوده فعالیت‌های خدمات بهداشت و درمان دانست و عنوان داشت: باید توسعه زیرساختی در کنار نیروی انسانی متخصص رقم بخورد.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در بحث پایگاه‌های اورژانس ۶ واحد. فعال بوده، اما استانداردها نیاز به ۱۲ پایگاه را طلب می‌کند و این در حالی است که میانگین رسیدن بر بالین بیمار بهتر از آمار کشوری است.

شهامت با تاکید بر اهمیت فعالیت اورژانس هوایی، عنوان داشت: نداشتن اورژانس هوایی به معنای مرگ روزانه مادر باردار یا از بین رفتن یک سرپرست خانوار در نقاط صعب العبور است.

وی اظهار داشت: در بحث تخت‌های بیمارستانی علیرغم تلاش‌ها، کمبود داریم.

شهامت افزود: ضریب اشغال تخت در دهدشت ۹۸ درصد بوده و در کشور این میزان ۶۸ درصد است.

وی با تاکید بر اهمیت مطالبه گری رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: سومین استان دارای بیشترین بیماران سوختگی کشوریم که بیمارستان سوختگی ندارد.

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج