فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در استان کهگیلویه و بویراحمد
فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در استان کهگیلویه و بویراحمد
سرهنگ «صالحی» از فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در اقصی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، سرهنگ «ناصر صالحی» مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ۱۱ مرداد سالروز پیام تاریخی مقام معظم رهبری به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی و همچنین گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، اظهار داشت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اطلاع‌رسانی هنرمندانه فعالیت‌ها، تلاش کردیم با رسانه و صدا و سیما و فضای مجازی تعامل و هم‌افزایی داشته باشیم و امیدواریم این تعامل تداوم پیدا کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: سازمان بسیج سازندگی، در سال ۱۳۷۹، پس از انحلال جهاد سازندگی و ادغام آن با وزارت کشاورزی، به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد و خدمت به محرومین و انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی با راه‌اندازی گروه‌های جهادی، پایه کار بسیج سازندگی بوده است.

صالحی با اشاره به تأکید جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر فعالیت‌های جهادی، گفت: بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در اقصی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد در حال خدمت هستند و بدون چشم‌داشت فعالیت می‌کنند.

وی ترمیم و رنگ‌آمیزی مدارس، ساخت پل‌های کوچک و آموزش سبک زندگی را از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانست و بیان داشت: بسیج سازندگی در چند سال اخیر جهش خوبی از جهات مختلف داشته و فعالیت‌های تأثیرگذاری انجام داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اجرای بیش از سه هزار پروژه محرومیت‌زدایی عمرانی شامل پروژه‌های احداث سرویس بهداشتی و گازرسانی، احداث و افتتاح ۶۴۹ مسکن مددجویان کمیته امداد در سال گذشته و در دست اجرا بودن ۷۰ پروژه جدید مسکن مددجویان و آبرسانی پایدار به ۹۹ روستا و در دست اجرا بودن ۳۰ پروژه آبرسانی را از مهم‌ترین اقدامات بسیج سازندگی عنوان کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: امسال نیز با اعتباری بین ۶۰۰ تا هزار میلیارد تومان فاز دوم آبرسانی به بیش از ۱۵۰ روستای استان در دستورکار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم با حمایت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در موضوعات آبخیز تا جالیز نیز به منظور جلوگیری از هدررفت آب کشاورزی و در بحث سیل‌بندها، انتقال آب کشاورزی به وسیله لوله و مواردی از این قبیل وارد شویم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد احداث بیش از ۱۵۰ واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان سی‌سخت، اجرای بیش از ۴۰ پروژه مساجد، احداث پنج خانه عالم، توزیع بیش از ۴۰۰ هزار بسته معیشتی، توزیع بیش از سه هزار بسته لوازم التحریر، تجهیز پژوهشسراهای آموزش و پرورش استان به وسیله ۷۰ بسته آزمایشگاهی و توزیع سه هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم را از دیگر فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد.

صالحی متذکر شد: بیش از دو هزار و صد جهیزیه از طرف مقام معظم رهبری به زوج‌های جوان اهدا کردیم و در تلاش هستیم امسال نیز بیش از یک هزار و ۵۰۰ جهیزیه اهدا کنیم.

وی یادآور شد: در بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی نیز سال گذشته از محل اعتبارات تبصره ۱۶ مربوط به کارگاه‌های خرد خانگی، ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار به ما اختصاص یافت که از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان را جذب کردیم و به دو هزار و ۷۰۰ نفر تسهیلات پرداخت شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۸۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار در استان داریم که در این راستا بیش از ۷۰ شرکت تعاونی تشکیل شده است.

صالحی با بیان اینکه یکی از هفت دهکده اقتصاد مقاومتی کشور در یاسوج قرار دارد، ابراز داشت: در حال توسعه این دهکده هستیم و امیدواریم بتوانیم فعالیت‌ها و عرصه‌های آن را گسترش دهیم

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج