انتقاد مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد از استخدام‌ نورچشمی‌ها در ادارات استان
انتقاد مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد از استخدام‌ نورچشمی‌ها در ادارات استان
حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد در آستانه سفر رئیس جمهور به این استان، طی نامه‌ای به طرح بخشی از مطالبات مردم پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد در آستانه سفر رئیس جمهور به این استان، طی نامه‌ای با طرح مطالبات مردم آورده است: احتراماً با عرض ادب و احترام پیشاپیش ورودتان را به استان قهرمان پرور و ولایت مدار کهکیلویه و بویراحمد خیر مقدم دارم.

جناب آقای رئیس جمهور در ابتدای سخن از باب سپاسگزاری بر خود لازم می‌دانم به این نکته مهم اشاره کنم که آنچه امروز استان کهگیلویه و بویراحمد دارد از حوزه‌های علمیه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی گرفته تا توسعه زیرساخت‌ها راه‌ها و آبرسانی به روستاها و امنیت به لطف نظام اسلامی بوده است.

مردم قدرشناس استان هم در ولایت مداری و دفاع از ناموس و شرف از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون فوق العاده ظاهر شده اند به گونه‌ای که در بسیاری از مقاطع چه در جنگ تحمیلی و چه شرکت در انتخابات سنگ تمام گذاشتند.

جناب آقای رئیس جمهور؛ استان کوچک ما که یک درصد مساحت کشور را دارد و تقریباً یک درصد جمعیت آن را با منابع خدادادی که دارد حق داشتند در زمره استان‌های مرفه و برخوردار باشند اما متاسفانه نه تنها چنین نشده که در آمار بیکاری و عدم اشتغال در رتبه‌های اول کشور هستیم.

استانی که حداقل ۲۰ درصد تولید نفت و گاز کشور را دارد و ۱۰ درصد روان آب‌ها، الان در چه وضعیتی است خوشحالیم که اولین پتروشیمی در شهرستان گچساران به دست با کفایت جنابعالی افتتاح می‌شود ولی متاسفانه در سالیان طولانی سهم استان محروم ما فقط گرما و دود ناشی از سوخت میعانات گازی بوده است.

حوزه روان آب‌ها که واقعاً می‌توانست انقلابی ایجاد کند و سطح رفاه و اشتغال را در اسرع وقت به نقطه مطلوب بلکه ایده آل متاسفانه دست ما کوتاه و خرما برنخیل.

سد مارون و سد کوثر برای خوزستان بوشهر و کشورهای حوزه خلیج فارس و سد چمشیر هم که الحمدالله جز برنامه سفر حضرت عالی می‌باشد به شرح ایضا.

سد تنگ سرخ که برای استان فارس و سد در دست احداث خرسان هم که متاسفانه بسیاری از روستاهای استان ما را زیر آب می‌برد و هم برای همسایه شمالی می‌برند و استان‌های دیگر، وای وای این مردم کجایند چه منفعتی از این سدها می‌برند!!!.

اخیراً و با توجه به نیاز فراوان استان به یک سد بسیار کوچک در خود استان که بهره ۱۰۰ درصدی آن به مناطق حاصلخیز بلکه زرخیز استان می رسد با مخالفت نمایندگان یکی از استان های همسایه مواجه شده است.

اما خلق و خوی مردم استان را به خوبی می‌شناسم مراتب ارادت و ایثارگری‌های آنها را به نظام مقدس جمهوری اسلامی عزیز و عظیم الشأن انقلاب می‌دانم دلسوزانه عرضه می‌دارم عدم توجه به مطالبه به حق آنها منجر به عصبانیت این پابرهنگان محروم از گنج‌هایی که برشمرده‌ام نفت گاز روان آب‌ها خواهد شد که متاسفانه تبعات بسیار وحشتناک و غیر کنترلی خواهد داشت.

آقای رئیس جمهور اینجانب همیشه به حضرت عالی ارادت داشته و دارم و تلاش‌های شبانه روزی شما را در جهت آواربرداری از ویرانه‌های دولت قبل می‌ستایم ولی استان ما در دولت قبلی متاسفانه استخدام‌های فله‌ای و بدون ضابطه های فامیلی و سفارشی بی‌توجهی به خانواده بزرگ ایثارگران جبهه رفته‌ها اسیر مجروح داده‌ها و شهید داده‌ها متاسفانه فراوان بود.

از این دولت توقع می‌رود که از این کارهای غلط آواربرداری شود ولی با عرض تاسف باز هم در برخی ادارات استخدام‌های فله‌ای و نورچشمی صورت گرفته و هم اعمال نفوذ برای انتصاب‌های خاص شکل می‌گیرد که ریشه آن را در وزارت کشور و شخص وزیر کشور می‌دانم؛ وقتی وزیری از ترس استیضاح اجازه نفوذ و توصیه و بلکه دخالت برخی از نمایندگان را بدهد از دست استاندار و مدیران استانی چه کاری ساخته است.

به گزارش سفیر یاسوج، در یک سال اخیر به‌کارگیری برخی افراد، بدون برگزاری آزمون استخدامی، در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی انتقاداتی را در پی داشته است که این پایگاه خبری در آینده‌ای نزدیک به طور گسترده به این موضوع ورود می‌کند.

انتهای پیام/