تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ارتقاء کیفیت نان در استان
تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ارتقاء کیفیت نان در استان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم در تمام نقاط استان از کیفیت پایین نان تولیدی در استان گلایه دارند.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،سید علی احمدزاده در نشست با نمایندگان واحدهای خبازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختیاراتی به وزارت اقتصاد برای کنترل آرد و وضعیت نانوایی ها داده شده بود که مشکلاتی در سطح کشور و استان ایجاد کرده بود اما خوشبختانه مجددا این اختیارات به وزارت کشور بازگشت و وزیر کشور هم در این زمینه جلسه برگزار و مواردی را به استانداران و فرمانداران تفویض اختیار کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه معاون اقتصادی استانداری مدام پیگیر مشکلات واحدهای خبازی بود، افزود: در سامانه‌ای که طراحی شده بود تخلفات نانوایی‌ها ثبت و سهمیه آنها کسر یا واحد تعطیل می‌شد که در برخی شهرهای کوچک استان موجب تعطیلی این واحدها و به زحمت افتادن مردم و نارضایتی خبازان شده بود در حالی که می‌توانستند به واحد متخلف تذکر دهند.

وی بیان کرد: پیشنهاد استانداران سراسر کشور این بود که اختیارات استانی شود تا اگر نانوایی تخلفی انجام دهد بخشی را با تذکر حل کرد و نیازی به تعطیلی نباشد اما اگر نیازی به تعطیلی بود ملاحضاتی انجام شود که در درون استان بهتر از تهران می‌توانیم این ملاحضات را مدیریت کنیم.

احمدزاده بیان کرد: متاسفانه به دلیل همین شرایط در چند ماه گذشته افزون بر ۶۰۰ تن سهمیه آرد نانوایی‌های استان کسر شد که خودمان هم معترض بودیم که باید این سهیمه بازگردد.

احمدزاده با بیان اینکه کار نانوایی یک کار پر زحمت است، گفت: با شناخت کامل از نانوایی‌ها برای آنها تصمیم‌گیری شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مواردی که خبازان باید رعایت کنند، گفت: وزن چانه مشخص است اما اگر از آنچه برای شما تعیین شده تعمدا غفلت کنید کم فروشی کرده‌اید.

احمدزاده با بیان اینکه کم فروشی یکی از آفت های جامعه است و سیستم‌های نظارتی در این مورد حساس هستند، خطاب به واحدهای خبازی گفت: اجازه ندهید درآمدهای شما با کم فروشی آلوده و مدیون مردم شوید به این مورد توجه داشته باشید و حقوق مردم را رعایت کنید.

وی بیان کرد: در ملاقات‌ها و بازدیدهایی که از مناطق استان دارم مردم از کیفیت پایین نان گلایه دارند لذا واحدهای خبازی برای ارتقاء کیفیت نان همه تلاش خود را انجام دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شرایط سخت اقتصادی قوت غالب مردم نان است و چون نان مردم به دست شما تولید می شود تلاش کنید نان با کیفیت به دست مردم برسانید.

احمدزاده در ادامه از نمایندگان واحدهای خبازی علت کیفیت پایین نان را جویا شد که به اذعان واحدهایی که به نمایندگی از همه شهرستان ها در این برنامه حضور داشتند آرد عامل کیفیت نان تولیدی در سطح استان معرفی شد.

استاندار در همین خصوص عنوان کرد: کارخانه های تولید آرد و متولیان، پاسخ‌گوی کیفیت آردی که در اختیار واحدهای خبازی قرار می گیرند باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین پس از شنیدن مشکلات و دغدغه های خبازان گفت: فردا یکشنبه جلسه استانداران با هیات دولت برگزار می‌شود که دغدغه خبازان و مشکلات آنها هم در جلسه فردا و هم در سفر دولت به استان را مطرح می‌کنیم تا چاره اندیشی شود.

پایان پیام/

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج