فراهم شدن زمینه راه‌اندازی نمایندگی امور خارجه در استان/ تاکید ویژه بر حمایت از سرمایه‌گذاران
فراهم شدن زمینه راه‌اندازی نمایندگی امور خارجه در استان/ تاکید ویژه بر حمایت از سرمایه‌گذاران
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان رایزنی لازم صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،سید علی احمدزاده در نشست با صنعتگران، معدن کاران و فعالان اقتصادی با تبریک آغاز دهه ولایت و امامت گفت: تیمی از نهاد ریاست جمهوری در استان حضور پیدا کرده و مشکلات صنعتگران و فعالان اقتصادی را احصاء و به تهران ارسال کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان ظرف روزهای آینده میزبان هیات دولت خواهد بود، افزود: جلسه مشترک شورای اداری و بخش سرمایه‌گذاری با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود و فعالان حوزه اقتصادی در آن جلسه مشکلات و دغدغه‌ها را مطرح کنند.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌های کشور دچار عقب ماندگی در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری و اشتغال است و تلاش می‌کنیم راه‌های سرمایه‌گذاری برای صنایع بزرگ و پایین دستی باز شود.

احمدزاده با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران بومی، غير بومی و حتی سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان دعوت می‌کنیم، گفت: این استان در زمینه‌های مختلف نفت و گاز، حوزه کشاورزی، گیاهان دارویی، آبزیان، معادن، بخش گردشگری و سایر حوزه‌ها مستعد سرمایه‌گذاری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح‌های معدنی گفت: برخی از این طرح‌ها در حال بهره‌برداری است اما در سر جمع استان کم برخورداری هستیم و به حد نرمال کشوری نرسیده‌ایم.

استاندار بیان کرد: در گذشته سرمایه‌گذاری‌هایی در استان صورت گرفته اما دچار آسیب شدند که در کنار سرمایه‌گذارانی که آسیب دیدند هستیم و نیازهای آنها برای تولید و سرمایه‌گذاری در سفر دولت احصاء و تسهیلات مورد نیاز اختصاص داده می‌شود.

به گفته استاندار تاکنون اعتبارات تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ در سطح کشور ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ سهم استان اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح چندین ابر پروژه در سفر دولت گفت: رقم پیشنهادی استان برای اعطای تسهیلات در دور دوم سفر دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان است که اگر ۱۵ هزار میلیارد این مبلغ تخصیص یابد تحول خوبی در استان ایجاد می‌شود.

استاندار در ادامه به دغدغه یکی از معدنکاران در خصوص ممنوعیت فعالیت در جنگل‌های استان پاسخ داد و گفت: امکان بهره‌برداری در وسط جنگل برای بخش معدن وجود ندارد و اجازه فعالیت معدنی در جنگل‌ها را نمی‌دهیم.

وی گفت: برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج با مشکل زمین مواجه‌ بودیم در این خصوص هم اجازه ندادیم جنگل تخریب شود .

احمدزاده در پاسخ به دغدغه یکی از فعالان بخش گردشگری مبنی بر اینکه علاوه بر گچساران، دهدشت هم منطقه ویژه اقتصادی اعلام شود، گفت: در هر استان یک مجوز منطقه ویژه اقتصادی داده می‌شود، که در دولت نهم و دهم برای گچساران صادر شد اما اجرا نشد و با اختصاص دو هزار هکتار زمین و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار خارجی بنا داریم آن را در دولت سیزدهم اجرایی کنیم.

وی در پاسخ به دغدغه یکی از صنعتگران مبنی بر تعریف مگاپروژه برای دیشموک گفت: آنچه برای دیشموک در سفر دولت دیده شده اجرای طرح آبیاری ۹۰۰ هکتار زمین در منطقه دلی نعمت‌الهی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان است، ضمن اینکه علاقمند به سرمایه‌گذاری گاوداری سه هزار راسی بنیاد مستضعفان در این منطقه هستیم و نهایت آرزویم این است که در دیشموک کاری انجام شود.

وی در خصوص ضرر و زیان یکی از واحدهای تولیدی استان در اثر قطع برق در سال گذشته گفت: اگر در اثر حوادث خساراتی به کارخانجات وارد شد در ستاد بحران پرونده تشکیل شود و از تسهیلاتی که در سطح کشور برای این امر در نظر گرفته شده بهره مند شوید که در سیل مانسون سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان به سیل زدگان کمک کردیم.

وی از فراهم شدن شرایط راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خبر داد و گفت: از وزیر خواستیم که نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ایجاد شود که اصل کار پذیرفته شده و این دفتر برای تسهیل در صادرات محصولات استان ایجاد می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی در اولویت استان است و از سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال می‌کنیم، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش خوراک طیور، دام و آبزیان در استان اولویت‌دار است و علاوه بر مناطق سردسیری در مناطق گرمسیری طرح‌های پرورش ماهی در دستور کار قرار گرفته و نیازمند ایجاد شهرک‌ هستیم.

استاندار در خصوص دغدغه یکی از فعالان بخش اقتصادی مبنی بر مشکل وثایق برای استفاده از تسهیلات بانکی گفت: این مورد را در سفر دور دوم دولت مطرح می‌کنیم تا مشکل صنعتگران و فعالان بخش اقتصادی حل شود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مرتب برگزار می‌شود و اعلام کردم که این جلسات با حضور خودم تشکیل شود، افزود: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با سرمایه‌گذار هستند.

وی بیان کرد: اگر در موردی دستگاه‌ها با شما همکاری نکردند به ما اعلام کنید که با مدیرانی که با سرمایه‌گذار همکاری نداشتند برخورد و حتی جابه جا می‌کنیم.

احمدزاده بر حمایت از سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: اگر مشکل سرمایه‌گذاری در کارگروه تسهیل استان رفع نشد رایزنی لازم را در وزارتخانه و دستگاه مربوطه انجام خواهیم داد.

وی همچنین از اختصاص زمان ملاقات عمومی برای سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: این ملاقات عمومی تنها مختص سرمایه‌گذاران خواهد بود تا بلکه گرهی از کار آنها باز شود.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان از طریق سایت‌ها و رسانه‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

در این نشست چهار ساعته صنعتگران، معدنکاران و فعالان بخش اقتصادی به بیان مشکلات و دغدغه‌های کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج