رشد ۴ برابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج/ از برگزاری مناظرات در دانشگاه استقبال می‌کنیم/ عنوان دانشکده صنعت و معدن چرام تغییر می‌کند
رشد ۴ برابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج/ از برگزاری مناظرات در دانشگاه استقبال می‌کنیم/ عنوان دانشکده صنعت و معدن چرام تغییر می‌کند
کرمی از رشد چهار برابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیر یاسوج، «بهادر کرمی» رئیس دانشگاه یاسوج عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه یاسوج هم‌اکنون ۲۶۰ عضو هیئت علمی دارد که تا پایان سال ۱۴۰۲ این تعداد به ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی این دانشگاه، افزود: در حوزه عمرانی علی‌رغم عدم تخصیص کامل بودجه‌ مصوب، پیشرفت خوبی در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام داشته‌ایم، از جمله پروژه ساختمان فنی مهندسی دانشگاه که با تزریق ۸۰ میلیارد تومان اعتبار فعال شد و هم‌اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از پروژه‌های مهم دانشگاه است که بیش از ۱۳ هزار مترمربع‌ فضا در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد.

کرمی بیان داشت: بر اساس طرح جوانی جمعیت مامور به ساخت خوابگاه‌های متاهلین دانشجویی هستیم که در این راستا احداث دو واحد ۵۲ سوئیتی را در دستور کار داریم که تاکنون بانک‌ها همکاری خوبی نداشته‌اند و به محض دریافت اعتبار مورد‌نیاز این کار شروع می‌شود.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در چرام و گچساران هم احداث خوابگاه‌های دانشجویی در دستور کار است و عملیات اجرایی آنها تا نیمه تیر به اجرا در می‌آید، در حال حاضر مشکل اسکان نداریم اما با پذیرش دانشجویان بین‌المللی باید به سمت تکمیل خوابگاه‌های دانشجویی برویم.

کرمی خاطرنشان کرد: مجتمع اقامتی رفاهی دانشگاه یاسوج با گنجایش ۸۰ نفر در دستور کار است که با احداث این پروژه می‌توانیم میزبان سمینارهای با جمعیت کم و کارگاه های آموزشی و مواردی از این قبیل در کشور باشیم.

وی از تأسیس بنیاد حامیان دانشگاه خبر داد و ابراز داشت: بسیاری از دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته این بنیاد را تأسیس کردند، این بنیاد در جذب کمک‌های خیرین برای ساخت کلاس‌های درس و آزمایشگاه‌ها و مواردی از این قبیل بسیار تأثیرگذار است، هیئت امنای بنیاد حامیان دانشگاه یاسوج در مرحله تشکیل است و تاکنون متقاضیانی برای شرکت در این بنیاد داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه یاسوج از اخذ مجوز بین‌المللی شدن دانشگاه یاسوج خبر داد و بیان داشت: با اخذ این مجوز، به سمت پذیرش دانشجویان بین‌المللی رفتیم سایت خارجی دانشگاه ایجاد شد و متقاضیان با پرداخت شهریه و در صورت تمایل می‌توانند با توجه به جایگاه مناسب دانشگاه یاسوج در این دانشگاه تحصیل کنند که در گام اول با یک شرکت عراقی برای پذیرش ۲۰۰ دانشجو قرارداد منعقد کردیم.

کرمی ادامه داد: بودجه دانشگاه یاسوج نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر شده است و در حوزه فرهنگی بودجه این دانشگاه نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ برابر رشد داشته و در اردوهای دانشجویی «راهیان پیشرفت»، «راهیان نور» و غیره جزو دانشگاه های پیشگام هستیم.

وی متذکر شد: دانشگاه یاسوج در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی جایگاه چهارم را در کشور به خود اختصاص داده و به ویژه در بحث کرسی‌های آزاداندیشی، سخنرانی‌ها و مناظرات پیشگام هستیم و از برگزاری مناظرات حتی اگر با رویکرد انتقادی باشد استقبال می‌کنیم، ضمن اینکه امتیاز تشویقی هم برای این فعالیت‌ها قرار داده‌ایم و فضای دانشگاه به هیچ عنوان بسته نیست.

رئیس دانشگاه یاسوج از تأسیس دانشکده‌های جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت: به دنبال تأسیس دانشکده هنر و معماری هستیم که این موضوع در هیئت امنای دانشگاه نیز به تصویب رسیده است.

کرمی از رشد چهار برابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و اضافه کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم برای اولین بار در تاریخ این دانشگاه و حتی دانشگاه‌های وزارت علوم، همه گرنت پژوهشی اعضای هیئت علمی واریز شده است.

وی با گلایه‌ از برخی مطالب منتشر شده در رسانه‌ها، ابراز داشت: ساختارهای دانشگاه ساختارهای خاصی است و قابل مقایسه با دیگر ادارات و سازمان‌ها ی دولتی نیست گاهی رسانه‌ها از روی ناآشنایی اظهارنظرهایی می‌کنند که لازم است بدون هماهنگی نسبت به درج مطالب اقدام نکنند.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: در حوزه آموزشی، وزارت علوم به سمت آمایش جدی رشته‌ها رفته با وجود این از سال گذشته تاکنون در ۶ رشته تحصیلی پذیرش گرفتیم و هم‌اکنون دانشگاه یاسوج در ۳۱ رشته کارشناسی، ۵۲ رشته کارشناسی ارشد و ۲۲ رشته دکتری پذیرش دانشجو دارد.

کرمی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر، گفت: دانشکده نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام را احیا کردیم و در چرام در حال پیگیری برای تغییر عنوان دانشکده و پذیرش رشته‌های دیگری غیر از رشته‌های صنعت و معدن هستیم.

انتهای پیام/