موافقت کمیسیون امور داخلی کشور با افزایش تعداد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد
موافقت کمیسیون امور داخلی کشور با افزایش تعداد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد از موافقت کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با افزایش تعداد نمایندگان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،مهدی روشنفکر اظهار داشت: در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه این سه شهرستان طبق سرشماری سال ۹۵ بیش از ۳۴۲ هزار نفر جمعیت داشتند، عنوان کرد: با توجه به شاخص‌هایی از جمله جمعیت، مساحت، محرومیت و …این حوزه انتخابیه شرایط لازم برای افزایش نمایندگان را داشته است.

روشنفکر این را هم گفت که کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان و نحوه توزیع وکلای ملت به حوزه‌های انتخابیه، صرفا مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بوده و این مصوبه باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و سپس به تأیید شورای نگهبان برسد تا تبدیل به قانون شود و در آخر ساز و کار اجرایی آن انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در پاسخ به این سؤال خبرنگار تسنیم که آیا در انتخابات دوازدهم، این حوزه انتخابیه دو نماینده راهی بهارستان می‌کند، افزود: بعید می‌دانم زیرا زمان زیادی تا برگزاری انتخابات نداریم و احتمال زیاد تا به مرحله اجرا برسد زمان‌بر خواهد بود و برای مجلس سیزدهم اجرایی خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۳ حوزه انتخابیه و ۳ نماینده مجلس است که با تصویب طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس و تایید شورای نگهبان به ۴ نماینده افزایش می‌یابد.