از شعار تبلیغاتی فرماندار برای نماینده کهگیلویه تا عدم دعوت مدال‌آوران کشتی به نشست نوروزی
از شعار تبلیغاتی فرماندار برای نماینده کهگیلویه تا عدم دعوت مدال‌آوران کشتی به نشست نوروزی
شهرستان کهگیلویه همچنان از روزمرگی و عدم توجه به پتانسیل‌های این شهرستان به‌ویژه در حوزه ورزش رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیر یاسوج، با وجود گذشت قریب به دو سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم، شهرستان کهگیلویه همچنان از روزمرگی و عدم توجه به پتانسیل‌های این شهرستان به‌ویژه در حوزه ورزش رنج می‌برد.

روز گذشته خبری مبنی بر دیدار رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه به همراه جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش به مناسبت عید نوروز با فرماندار این شهرستان منتشر شد؛ خبری که تعجب مردم، مربیان و قهرمانان ورزشی این شهرستان را برانگیخت.

«سید عبدالعزیز موسوی» فرماندار کهگیلویه در این دیدار در حالی از وجود سرمایه‌های انسانی بسیار خوب و ارزشمند در حوزه ورزش شهرستان سخن گفت که نام‌آوران و مدال‌آوران جهانی ورزش کهگیلویه هیچکدام برای حضور در این دیدار دعوت نشده بودند.

این دیدار را می‌توان از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دارد، اول اینکه به نظر می‌رسد مدیر جدید ورزش و جوانان کهگیلویه شناختی از ورزشکاران و قهرمانان ورزشی و زحمت‌کشان حوزه ورزش این شهرستان ندارد، که اگر چنین شناختی داشت، از آنها برای حضور در این دیدار دعوت به عمل می‌آورد؛ لذا پرواضح است که چنین مدیری نخواهد توانست از ظرفیت‌های ورزشی به درستی استفاده کرده و از ورزشکاران حمایت کند.

ورزشکارانی که در صحنه‌های کشوری و جهانی مدال کسب کرده و افتخارات زیادی را نصیب شهرستان کهگیلویه کرده‌اند، با دیدن این رفتارهای سلیقه‌ای و سیاسی، مأیوس و ناامید می‌شوند.

فرماندار کهگیلویه این را هم گفت که در یک سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان از محل هدایای نفت با پیگیری های حجت الاسلام موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به ورزش و جوانان اختصاص داده شد، اما نگفت که این اعتبارات در چه جاهایی هزینه شد که ورزشکاران این شهرستان به‌ویژه در ورزش کشتی از کمترین امکانات محرومند.

موسوی از ورزش به عنوان یک مقوله مهم و اساسی نام برد که برای پیشرفت و توسعه آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد، اما این نشست نشان داد که در عمل اعتقادی به این سخنان خود ندارد.

بی‌تفاوتی دولت‌مردان پشت‌میزنشین به مدال‌آوران و فعالان حوزه ورزش شهرستان و رفتارهای سلیقه‌ای و بعضاً سیاسی، جز پاشیدن بذر بی‌انگیزگی، آن هم در شهرستانی که جوانان آن از بیکاری و آسیب‌های اجتماعی فراوان رنج می‌برند، هیچ ثمری ندارد و لازم است مسئولان ارشد استان نظارت بیشتری بر عملکرد مسئولان شهرستانی به‌ویژه در حوزه ورزش داشته باشند.

بر پایه این گزارش، «سیدرضا آذرشب» دارنده مدال نقره قهرمانی جهان در ورزش کشتی و دارنده چندین مدال طلای ملی و بین‌المللی در کشتی فرنگی، «حسین بیژنی» از افتخارآفرینان کشتی فرنگی، «سجاد جوشن» از مربیان سازنده ورزش کشتی در شهرستان کهگیلویه و همچنین مربیان و ورزشکاران تیم هندبال فرازبام خائیز از جمله کسانی بودند که عدم دعوت از آنها برای حضور در این دیدار، واکنش‌های زیادی را از سوی مردم و جامعه ورزشی در پی داشت.

انتهای پیام/