کشف و ضبط یک دستگاه اره برقی از عاملان قطع درخت بلوط در شهرستان باشت
کشف و ضبط یک دستگاه اره برقی از عاملان قطع درخت بلوط در شهرستان باشت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری یک فرد متخلف حین قطع درخت بلوط با اره برقی در روستای ده بزرگ شهرستان باشت خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، سعید جاوید بخت عصر امروز پنجشنبه سیزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: فرد متخلفی که با استفاده از یک دستگاه اره موتوری، مشغول قطع درخت بلوط بود دستگیر و اعمال قانون شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به همراه سرپرست منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان باشت درحین بازدید از پروژه های این شهرستان متوجه متخلفی شدیم که با استفاده از یک دستگاه اره برقی (اره موتوری) مشغول قطع درخت بلوط بود.
او افزود:  مامورین فرد مختلف را دستگیر و یک دستگاه اره برقی (موتوری) را از وی کشف وضبط نمودند.
جاوید بخت گفت: برای فرد متخلف پرونده ای تشکیل و به همراه مستندات مکشوفه جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به تمهیدات جدی و سختگیرانه این اداره‌کل در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی به ویژه جنگل‌های انبوه و ارزشمند بلوط،بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان باتوجه به اینکه برای حفاظت از عرصه ای منابع طبیعی نیروهایی بسیار کمی در اختیار دارند با همین تعداد نیروی های کم شبانه روز درحال گشت زنی مداوم و بی وقفه از انفال و منابع طبیعی است و به متخلفان و سودجویان اجازه تعرض و دست درازی به این منابع را نخواهند داد.

او گفت :سامانه مردمی۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش و پیشنهادهای مردم طبیعت دوست استان است انتظار میرود که مردم استان به محض مشاهده تخلف در عرصه منابع طبیعی با این شماره تلفن رایگان تماس حاصل فرمایند تا شاهد کمترین تخلف در عرصه های منابع طبیعی استان باشیم.

  • نویسنده : عکس:شهروند خبرنگار
  • منبع خبر : سفیر یاسوج