اختلافات مدیریتی در دانشگاه یاسوج
اختلافات مدیریتی در دانشگاه یاسوج
در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ سالن دکتر عسکریان شاهد معارفه بهادر کرمی بعنوان رئیس جدید دانشگاه یاسوج بود تا در این مراسم همچنین از زحمات سه سال و ۹ ماه "احمد عریان" رئیس قبلی تقدیر شود.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، اما قبل از این مراسم تکریم و معارفه بررسی‌ها در طول یک دهه اخیر، فراز و فرودها و تغییرات قابل توجهی در دانشگاه یاسوج نشان می داد.
برخی از رؤسای این دانشگاه با وجود قدرت و توان بالای مدیریتی که داشتند، به علت برخی تغییر و تحولات سیاسی در سطح کشور، مدت زیادی نتوانستند سکان مدیریت دانشگاه را در دست داشته باشند.

مدیرانی که بعضاً یک یا دو سال بر این دانشگاه مدیریت می‌کردند، هر چند از توان مدیریتی بالایی هم برخوردار بودند اما نمی توانستند آن طور که باید اثرات بنیادیِ بلندمدتی بر دانشگاه بر جای بگذارند.

حال یا شروع بکار دولت سیزدهم و اهمیت جایگاه علمی کشور پیش بینی ها نشان می داد که یک جای مانند دانشگاه یاسوج در انتصابات بسیار مهم و اساسی باشد.

گرچه با انتصاب دکتر بهادر کرمی به‌عنوان سرپرست دانشگاه یاسوج انتظار می‌رفت توسعه رشته‌های علمی و از سوی دیگر، تلاش برای ترمیم ارتباط دانشگاه و جامعه به‌عنوان دو اقدام اساسی صورت گیرد و دانشگاه بتواند با این دو اقدام به ریل اصلی خود بازگردد.

اما آنگونه که منابع آگاه در دانشگاه یاسوج به این پایگاه خبری اطلاع دادند اختلافات مدیریتی در بین برخی از معاونان دانشگاه و ریاست سبب شده تا برخی از برنامه‌های اجرایی این مرکز مهم علمی به کندی پیش رود.

این منابع آگاه امروز از استعفای عباس ظریفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه خبر داده بود که در طی تماس تلفنی خبرنگار پایگاه سفیر یاسوج با دکتر ظریفی این خبر تایید شد ولی دکتر ظریفی در پاسخ به خبر استعفای خود گفت: این قضیه فعلا منتفی شده است.

شواهد و برخی خبرها از دانشگاه یاسوج حکایت ازآغاز اختلافات مدیریتی در این دانشگاه خبر می دهد.

این درحالی است که چند روزی بیشتر از آغاز سال تحصیلی در دانشگاه های کشور نگذشته است و باید دانشگاه یاسوج با تیم مدیریتی قوی خود را آماده رقابت علمی با سایر مراکز علمی ملی و بین‌المللی کند.

  • نویسنده : شهروند خبرنگار
  • منبع خبر : سفیر یاسوج