از صف های طولانی تا تجویز بی رویه سرم از سوی یک پزشک
از صف های طولانی تا تجویز بی رویه سرم از سوی یک پزشک
با وجود گلایه مردم از کمبود سرم در استان ، اما مسولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وجود این دارو به اندازه کافی در داروخانه ها خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، بعد از کمبود برخی از اقلام دارو‌یی در داروخانه‌های دولتی و خصوصی این استان، حالا نوبت به سرم نمکی رسیده است.
در دو ماه اخیر بسیاری از بیماران و کادر‌ درمانی در مراکز درمانی با تماس‌های متعدد با واحد خبر از کمبود سرم گلایه داشته و خواستار پیگیری این موضوع شدند.
یکی از شهروندان یاسوجی در گفتگو با خبرنگار ما از نبود سرم نمکی در داروخانه‌های این شهر گلایه کرد و گفت: پسرم دچار سوختگی شده و باید با سرم کار شستشویش را انجام دهم، اما به سختی این دارو در درمانگاه‌ها و یا داروخانه‌ها یافت می‌شود.
وی افزود: به داروخانه بیمارستان شهید بهشتی برای تهیه سرم مراجعه کردم، اما با جواب منفی مواجه شدم.
یکی از شهروندان گچساران هم کمبود سرم را از مشکلات این روز‌های درمانگاه‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا این کمبود وجود داشت و تا حدی قابل قبول بود اما حالا چرا این وضعیت به وجود آمده است؟
وی با بیان اینکه برای تهیه یک سرم باید ساعت‌ها از وقت خود را جلوی داروخانه ها صرف کنیم افزود: چه بسا ممکن است ساعت ها در صف بمانیم اما موفق به دریافت سرم نشویم.
گلایه مردم استان در حالی است که مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی  می گوید: کمبود سرم در بیمارستان‌های دولتی وجود ندارد
عابدی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سرم مورد نیاز استان در درمانگاه‌ها و مراکز دولتی توزیع شد گفت: سرم توزیع شده تا دو هفته دیگر جوابگوی نیاز استان است.
عابدی با بیان اینکه معاونت غذا و دارو وظیفه تامین سرم در داروخانه‌های خصوصی را بر عهده ندارد افزود: آنگونه که حرف از کمبود سرم در این استان گفته شد، صحت ندارد.
وی با اشاره به اینکه تجویز بی رویه سرم در استان توسط برخی از پزشکان غیر منطقی است بیان کرد: این موضوع باعث شده تا کمبود سرم در استان احساس شود.
مدیر غذا و داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه یکی از پزشکان در کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول تا سوم تجویز سرم برای بیماران در کشور را به خود اختصاص داد، ادامه داد:. مردم این استان، پزشکان را وادار به تجویز سرم برای خود می‌کنند که این مورد هم یکی از عوامل دیگر مصرف بی رویه سرم در استان است.
عابدی گفت: از شرکت‌های تولید کننده سرم درخواست شده که سهمیه سرم این استان را از استان خارج نکنند و به دیگر داروخانه‌های شهر تحویل بدهند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا داروخانه‌های استان به شرکت‌های تولیدی سرم بدهی دارند، بیان کرد: احتمال دارد بدهی هم داشته باشند.
  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما