پروژه برق رسانی در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید
پروژه برق رسانی در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت : در ۶ماه گذشته ۱۲۸ پروژه برق رسانی با اعتباری بیش از ۲۵۷ میلیارد تومان در مناطق مختلف این استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل از خبرگزاری ایرنا، جمال معتمدی زاده روز شنبه در حاشیه بازدید از آخرین روند خط ۲ مداره شهید سلیمانی در دهدشت به خبرنگاران گفت: در ۶ماهه گذشته، ۱۲۸ پروژه برق رسانی در مناطق شهری و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شده که بیش از ۵۰ هزار مشترک از آن بهره برده اند.

وی با بیان اینکه برق رسانی روستایی، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق، کاهش نرخ تلفات انرژی، واگذاری نیروگاه های خورشیدی به عشایر و روشنایی معابر از جمله عناوین پروژه های افتتاحی شبکه های توزیع نیروی برق در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است، اظهارداشت: شهرستان بویراحمد با ۵۷ پروژه و شهرستان لنده با یک پروژه، بیشترین و کمترین پروژه های افتتاحی برق رسانی را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، احداث پُست دارشاهی شهرستان دنا با هفت مگاوات، برق رسانی به ۱۳ روستا، تبدیل بیش از ۱۵۰ کیلومتر شبکه های سیمی به کابلی ، واگذاری بیش از ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی به عشایر و اجرای پروژه کامپوزیتی برای اولین بار در شهرستان چُرام را از مهمترین پروژه های افتتاحی این شرکت در ۶ماهه گذشته عنوان کرد.

معتمدی زاده گفت: شرایط برق رسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل پراکندگی روستاها، کوهستانی بودن، طولانی بودن و فرسودگی شبکه ها و معارضان محلی نسبت به اغلب استان های کشور سختتر است.

وی با اشاره به کابلی نمودن شبکه های سیمی برق در این استان تا پایان سال، یادآور شد: تلاش می کنیم حدود ۹۰۰ کیلومتر از شبکه های فشار ضعیف برق در مناطق مختلف استان تا پایان امسال کابلی شود تا شاهد سطح ارتقای رضایتمندی مشترکین برق باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: با بهره برداری از پروژه هایی در بخش فوق توزیع نظیر ایستگاه دژکوه لنده تا نیمه اول سال آینده نیز شاهد رفع مشکلات عمده تامین برق پایدار خواهیم بود.

معتمدی زاده، تعداد مشترکین برق در این استان را بیش از ۲۸۵ هزار مشترک ذکر کرد که بیش از ۲۱۰ هزار مشترک آن خانگی هستند. از ۲۱۰ هزار اشتراک خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد، حدود ۶۰ هزار اشتراک آن روستایی و مابقی شهری هستند.

  • منبع خبر : سفیر یاسوج