خلاء نبود مراکز استعدادیابی و مشاوره تحصیلی در کهگیلویه و بویراحمد
خلاء نبود مراکز استعدادیابی و مشاوره تحصیلی در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خلاء نبود مراکز استعدادیابی و مشاوره تحصیلی اشاره و عنوان کرد: فرزند خودم قرار است امسال انتخاب رشته کند اما مکانی که استعدادیابی کند وجود ندارد و من که رئیس شورای آموزش و پرورش هستم نمی‌توانم به فرزند خودم کمک کنم.

به گزارش سفیر یاسوج به نقل از خبرگزاری فارس، نشست شورای آموزش و پرورش در حالی امروز سه‌شنبه برگزار شد که اعضای این شورا خصوصا متولیان در آموزش و پرورش به ارائه پیشنهاداتی پرداختند که استاندار از این وضعیت به شدت  انتقاد کرد.

سید علی احمدزاده گفت: این پیشنهادات را کسی غیر از آموزش و پرورش نمی‌تواند اجرایی کند چرا که خود آنها متولی هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نمی‌دانم این پیشنهادات را به چه کسی می‌دهید مگر قرار است همه کارها را استاندار انجام دهد چه کسی غیر از خودتان که متولی کار هستید باید این موارد  را اجرایی کند.

وی بیان کرد: هیچ ربطی ندارد که در این جلسه از شهرداری خواسته شود در خصوص سرویس مدارس گزارش ارائه دهد بلکه آموزش و پرورش باید در این زمینه به شهرداری درخواست داده و سرویس برای مدارس بخواهد.

وی عنوان کرد: اعضای شورای آموزش و پرورش کار را به گردن این و آن می اندازند در حالی که خودشان مجری هستند و باید این موارد را اجرا کنند، از امروز به بعد گفتمان در شورای آموزش و پرورش عوض شود.

وی عنوان کرد: در فضای آموزشی و تجهیزات مدارس مشکلات فراوانی داریم نوسازی مدارس می‌تواند در این زمینه به ما پیشنهاد دهد که موضوع را از سازمان متولی در تهران پیگیری کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به خلاء نبود مراکز استعدادیابی و مشاوره تحصیلی اشاره و عنوان کرد: فرزند خودم قرار است امسال انتخاب رشته کند اما مکانی که استعدادیابی کند وجود ندارد و من که رئیس شورای آموزش و پرورش هستم نمی‌توانم به فرزند خودم کمک کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر چه آزمون برگزار شده همه مربوط به حوزه منابع انسانی است و فارغ التحصیلان ما در  رشته‌های برق و معماری دست روی دست گذاشته و بیکار هستند که برای فارغ‌التحصیلان این رشته به دولت پیشنهاد ارائه شود.

در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از ضعف مدیران در جذب اعتبارات گفت: آقایان مدیر فکر می‌کنند که استاندار باید از تهران برای آنها پول بگیرد در حالی که اینگونه نیست و خودشان باید رایزنی کنند که متاسفانه ضعیف عمل کرده‌اند.

وی بیان کرد: چند وقت پیش یکی از مدیران گفته بود استانداری باید تجهیزات مقابله با بحران را در اختیار ما قرار دهد که اینگونه نیست، استانداری نقش حمایت کننده در این زمینه را دارد.

انتهای پیام/