بی‌توجهی شهرداری یاسوج به استانداردسازی وسایل بازی/ شهروندان تخلفات مربوط به استاندارد را به شماره ۱۵۱۷ گزارش دهند
بی‌توجهی شهرداری یاسوج به استانداردسازی وسایل بازی/ شهروندان تخلفات مربوط به استاندارد را به شماره ۱۵۱۷ گزارش دهند
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری یاسوج یکی از نهادهایی است که بیش از دیگر شهرداری‌های استان، در مقابل استانداردسازی تجهیزات بازی در پارک‌های شهری مقاومت می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیر یاسوج، بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران کنترل کیفیت تولیدات استان را از مهم‌ترین وظایف این اداره‌کل عنوان کرد و اظهار داشت: بالغ بر ۲۵۰ واحد تولیدی تحت پوشش اداره‌کل استاندارد است که آنها را به صورت مستمر از نظر کیفیت، کنترل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هم کیفیت تولیدات خود استان و هم کیفیت محصولاتی که وارد استان می‌شود، توسط اداره‌کل استاندارد بررسی می‌شود، افزود: مردم می‌توانند با ارسال کد ده رقمی زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از زمان اعتبار پروانه و دیگر مشخصات کالا اطلاع پیدا کنند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد آسانسور، وسایل شهربازی، جایگاه‌های سوخت و نازل‌های سوخت مایع را از دیگر مواردی دانست که به صورت مرتب توسط این اداره‌کل کنترل می‌شود.

وی بیان کرد: بالغ بر ۷۵ درصد واحد‌های تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد را مصالح ساختمانی تشکیل می دهد که بیش از ۷۰ درصد این واحدها دارای پروانه استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره استاندارد تنها بر واحد‌هایی نظارت می‌کند که دارای مجوز تولید هستند و واحد‌هایی که مجوز تولید ندارند، باید از طریق صنعت و معدن و اداره‌کل تعزیرات نسبت به پلمب و تعطیل کردن آنها اقدام شود.

رحمتی با بیان اینکه مصالح ساختمانی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما و مردم است، ابراز کرد: بالغ بر ۲۵ واحد مصالح ساختمانی فاقد پروانه استاندارد در استان شناسایی شده است که اکثرا واحد‌های تولیدی شن و ماسه شهرداری‌ها هستند.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۶۰ وسیله بازی مشمول استاندارد در استان وجود دارد که بر اساس بازرسی‌های انجام شده، از این تعداد ۱۳۲ وسیله تأییدیه فنی داشتند و ۲۸ مورد عدم انطباق فنی داشتند که از فعالیت این ۲۸ مورد جلوگیری کردیم و باید استانداردسازی انجام و در صورت تأییدیه می‌توانند به فعالیتشان ادامه دهند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تمام تجهیزات بازی در فضای پارک‌های شهرداری‌ها فاقد استاندارد است، خاطرنشان کرد: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، شهرداری یاسوج یکی از نهادهایی است که بیش از دیگر شهرداری‌های استان، در مقابل استانداردسازی تجهیزات بازی در پارک‌های شهری مقاومت می‌کند.

رحمتی در خصوص اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌ها نیز گفت: تاکنون ترازوی غیراستاندارد در استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نکرده‌ایم، در عین حال شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مغایرت وزن‌ها، تخلفات را از طریق شماره ۱۵۱۷ گزارش دهند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : اسرا
  • منبع خبر : سفیر یاسوج