حرکت جهادی برای محرومیت زدایی و توسعه استان با حضور سپاه آغاز می شود
حرکت جهادی برای محرومیت زدایی و توسعه استان با حضور سپاه آغاز می شود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: سپاه اعلام کرده است که برای محرومیت زدایی، توسعه و پیشرفت استان پا به پای دولت سازندگی جهادگرانه وارد عمل می شود

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،سیدعلی احمدزاده در جلسه قرارگاه سازندگی سپاه فتح استان افزود: سپاه فتح استان با تعامل و اراده قوی با دستگاه های اجرایی استان یک مجموعه انقلابی و جهادی به عنوان بسیج سازندگی را شکل داده و وارد عمل می شوند.
وی اظهار داشت: برنامه ریزی ها برای پروژه های زیرساختی، عمرانی و اقتصادی در یک فرصت و بازه زمانی ۲ ساله طراحی شده تا کارها شتاب گیرند و تحرک و تحول در پروژه های استان ایجاد شود.
استاندار بیان کرد: به دلیل صعب العبور، سخت گذر، دور افتاده و پراکندگی مناطق مختلف استان، هزینه ها برای خدمات رسانی به مردم چهار برابر می باشد که در این رابطه نیازمند مشارکت و حضور جدی سپاه را می طلبد.
دکتر احمدزاده تصریح کرد: مجوز حضور سپاه در پروژه ها گرفته شده و سپاه وارد عرصه می شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: برای سرعت بخشیدن و تحرک در پروژه های استان و برای کاستن زمان و فرصت برای کار، واگذاری پروژه ها با ترک تشریفات فرآیند مناقصه انجام می شود.
وی ابراز داشت: پروژه هایی که نیاز ضروری مردم و اولویت خدمات رسانی باشند و برای تکمیل آنها نیاز به سرعت عمل بالایی است به سپاه استان واگذاری می شوند.
استاندار خاطرنشان کرد: استان ما علاوه بر کوهستانی سخت گذر بودن، استانی بلاخیز است که با زلزله، سیل، آتش سوزی، خشک سالی ها سالانه خسارات فراوان و سنگینی را متحمل می شود و کماکان نیازمند حضور فعال و مشارکت جدی سپاه برای توسعه و آبادانی آن هستیم.
احمدزاده، حضور سپاه استان را در سال های اخیر در بخش های مختلف راه سازی، آبرسانی، برق و گاز رسانی، طرح های تولیدی و اشتغال زا و محرومیت زدایی، حضور در زلزله سی سخت و کرونا، معیشت محرومین و بسیاری از طرح ها حمایتی در استان را موثر دانست و گفت: برای محرومیت زدایی و توسعه استان مشارکت جدی برادران سپاه در همه عرصه ها ضرورتی جدی است.
استاندار بیان کرد: از زحمات پیمانکاران تشکر می کنیم اما عده‌ای از آن ها دنبال کار جهادی نیستند و برخی پروژه ها و طرح ها سالیان سال طول می کشد و مشکلاتی را در پی داشته است.
وی با بیان اینکه، یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در خزانه استان و در حساب دستگاه های اجرایی وجود دارد تاکید کرد: برای جذب اعتبارات اسناد خزانه و تملک دارایی سه ماه فرصت داریم اما هنوز برخی دستگاه‌ها اعتبار جذب نکرده‌اند.
استاندار تصریح کرد: برای بکار گیری، جذب و جلوگیری از برگشت این اعتبارات باید به سرعت پیشرفت و تکمیل طرح ها و پروژه ها پرداخته شود و باید بخشی از کارها را سپاه به دست بگیرد تا با انگیزه ای که در جنگ و جهاد داشتند عمل کنند.
وی ابراز داشت: پروژه های زیادی در استان داریم که در دست پیمانکاران است و به ثمر رسیدن آنها نیازمند تلاش جدی آنها را دارد و البته برخی از پروژه ها به پیمانکارانی واگذار شده که توان کار، تخصص و اهلیت آن را ندارد و چنانچه با این شرایط ادامه دهند خلع ید خواهند شد.
احمدزاده یادآور شد: طرح های مهم گازرسانی به سیلاب و کلوار و مورزرد زیلایی در سال جاری انجام می ‌شود و باید به پیمانکاران قدر و توانمند واگذار شود.
فرماندهان در سپاه فتح استان هم در این جلسه آمادگی کامل خود را برای ارائه هرگونه خدمات رسانی به مردم استان در حوزه های مختلف اعلام کردند.