آژیرخطر نابودی بشار به صدا در آمد/ بازگشت کارخانه‌های شن و ماسه‌ به حاشیه رودخانه بشار
آژیرخطر نابودی بشار به صدا در آمد/ بازگشت کارخانه‌های شن و ماسه‌ به حاشیه رودخانه بشار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیر یاسوج، در گذشته‌ای نه چندان دور، کارخانه‌های شن‌ و ماسه سالانه میلیون‌ها تن شن و ماسه به صورت غیرقانونی از کف رودخانه بشار برداشت می‌کردند که سبب خسارات زیادی به بستر رودخانه و محیط زیست در مرکز پایتخت طبیعت ایران شده بود.   این امر سبب شد تا صدای […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیر یاسوج، در گذشته‌ای نه چندان دور، کارخانه‌های شن‌ و ماسه سالانه میلیون‌ها تن شن و ماسه به صورت غیرقانونی از کف رودخانه بشار برداشت می‌کردند که سبب خسارات زیادی به بستر رودخانه و محیط زیست در مرکز پایتخت طبیعت ایران شده بود.

 

این امر سبب شد تا صدای اعتراض فعالان محیط زیست و مردم بلند شود و مسئولان برای جلوگیری از این آسیب بزرگ چاره‌اندیشی کنند؛ هرچند تاکنون زیان‌هایی که به واسطه فعالیت شن و ماسه‌ها به رودخانه بشار وارد شده جبران نشده است.

در سال ۱۳۹۳ در جلسه‌ای با عنوان شورای حفظ حقوق بیت‌المال کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مسئولان قضایی، اجرایی و نظارتی استان برگزار شد، تصمیم بر این شد تا با هدف نجات بستر رودخانه بشار و حفظ سلامتی مردم و محیط زیست تمام کارخانه‌های شن و ماسه‌ای که در حریم رودخانه‌های استان است برای همیشه تعطیل شود.

اما با گذشت بیش از هفت سال از این جلسه، مشاهدات خبرنگار سفیر یاسوج نشان از فعالیت مجدد برخی از این کارخانه‌ها در بستر رودخانه بشار می‌دهد. که این موضوع نشان‌دهنده کم کاری متولیان امر در حفظ محیط زیست بوده و باید گفت آژیر خطر نابودی رودخانه بشار دوباره به صدا درآمده است.

انتظار مردم از مسئولان به‌خصوص دستگاه مقتدر قضایی این است که هرچه سریع‌تر با اقدامات پیشگیرانه از فعالیت مجدد این کارخانه‌ها در بستر رودخانه بشار جلوگیری کنند.

  • منبع خبر : سفیر یاسوج