در اولین سالگرد زلزله در شهرستان دنا:آمار واحد های مسکونی آماده بهره برداری در دنا تشریح شد
در اولین سالگرد زلزله در شهرستان دنا:آمار واحد های مسکونی آماده بهره برداری در دنا تشریح شد

مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در اولین سالگرد زلزله در شهرستان دنا از تعداد ۱۲۱۶ واحدها تکمیل شده در این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،در شرایط حاضر که یک سال از وقوع زمین لزره در شهرستان دنا می گذرد خدمات و همچنین بازسازی منازل مسکونی در دستور کار قرار […]

مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در اولین سالگرد زلزله در شهرستان دنا از تعداد ۱۲۱۶ واحدها تکمیل شده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،در شرایط حاضر که یک سال از وقوع زمین لزره در شهرستان دنا می گذرد خدمات و همچنین بازسازی منازل مسکونی در دستور کار قرار گرفت و از طرفی بسیاری از شهروندان زلزله زده خانه های آنها تکمیل و عده ای در انتظار برای اتمام منازل مسکونی خود جهت خانه دار شدن هستند.

در همین رابطه مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۱۷۰۰ واحد احداثی تا امروز ۱۵۰۰ واحد به مرحله سقف رسیده است و ۱۲۱۶ واحد تکمیل شده است.

باقری به عدم ابلاغ به موقع وام های تکمیلی اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از وام ها و تسهیلات پرداخت شده است و از بین ۶ بانکی که وجود دارد حدود ۶۰ الی ۸۰ درصد برای تسهیلاتی ۵۰ میلیونی شهری و ۴۰ میلیون تومان روستایی انعقاد قرارداد داشته اند.

وی افزود: مدتی است که برخی بانک ها از طرف بانک مرکزی به آنها ابلاغ شده است که پرداختی نداشته باشند و همین موضوع سبب چشم انتظاری مردم برای ابلاغ بانک مرکزی کشور برای دریافت تسهیلات هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مبلغ ۱۰ میلیون تومانی که از طریق ستاد اجرایی تفاهنامه وجود دارد حدود ۷ میلیارد در شهرها ابلاغ شده است اما در روستاها ابلاغ نشده است، گفت: تلاش داریم با ادامه پرداخت ها واحدهایی که دچار مشکل هستند بتوان آنها را تکمیل کرد هر چند در این راستا خیرین برای کمک به آنها وارد این عرصه شده اند.

این مسئول با بیان اینکه افرادی که در کانکس زندگی می کردند مشکلاتی در پروانه داشتند و تا حدودی مشکلات آنها حل شده است، ادامه داد: با کمک خیرین تلاش داریم افرادی که در کانکس هستند مشکلات آنها حل شود و حداقل در یک اتاق زندگی کنند در این راستا تعداد ۱۵ مورد در کانکس زندگی می کنند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که این حادثه تلفات جانی نداشت اما افرادی مصدوم شدند و به صدها واحد مسکونی خسارت زد.