محمد بهرامی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج: ترسی از پرسش و پاسخ ندارم/ سیاست‌زدگی ۲ جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب گریبانگیر مردم است/ ماموریت ندارم در دانشگاه حرف سیاسی بزنم
محمد بهرامی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج: ترسی از پرسش و پاسخ ندارم/ سیاست‌زدگی ۲ جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب گریبانگیر مردم است/ ماموریت ندارم در دانشگاه حرف سیاسی بزنم

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، نشستی با عنوان نقش دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی عصر امروز به همت انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، نشستی با عنوان نقش دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی عصر امروز به همت انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با حضور «محمد بهرامی» شهردار اسبق شهر یاسوج و عضو هیئت علمی دانشگاه
آزاد برگزار شد.

محمد بهرامی در این نشست با اشاره به تجربه خود در مدت حضور در معاونت و شورای فرهنگی دانشگاه، اظهار داشت: شورای تامین با توجه به حساسیت انتخابات امسال، چارچوب‌هایی را در دانشگاه‌ها و شهرستان‌ها مشخص می‌کند و گرفتن مجوز برای برگزاری چنین نشست‌هایی در سال انتخابات کار سختی است.

وی با گرامی‌داشت ۱۳ آبان و با بیان اینکه این روز یک روز عادی نیست، افزود: یکی از مهم‌ترین وقایع رخ داده در این روز تسخیر لانه جاسوسی بود که دانشجویان برای حل مشکلات کشور این حرکت‌ را انجام دادند.

شهردار اسبق یاسوج با بیان اینکه امام راحل دانشگاه را مبدأ همه تحولات عنوان کرده‌اند و رهبر معظم انقلاب نیز دانشجوی بدون علم سیاسی را مانند جسم بدون روح دانسته‌اند، گفت: روزی دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر کردند و امروز دانشجویان وظیفه دیگری دارند، بر این اساس با توجه به سنخیت مکان دانشگاه و با توجه به آسیب‌های کشور، دانشجو باید در آن چارچوب صحبت کند.

بهرامی با تاکید بر اینکه برنامه پرسش و پاسخ در یک زمان و مکان دیگر انجام خواهد شد، عنوان کرد: ما تابع قانون هستیم و دوستانی که تمایلی دارند از دانشگاه مجوز بگیرند، ما آماده هستیم زیرا دانشگاه محل پرورش علم و دانش است و نباید با مکان‌های دیگر اشتباه گرفته شود.

وی در واکنش به صحبت یکی از دانشجویان که دانشگاه را محل پرسش و پاسخ دانست، گفت: مجوز بگیرید و سوال بپرسید و من پاسخگوی شما خواهم بود، ما ترسی از پرسش و پاسخ نداریم و تابع قانون هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یاسوج ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد یک استان ۱۰۰ درصد مسلمان و شیعه است اما چرا بعضی جوانان به برخی  اعتقادات گرایش پیدا کرده‌اند؟ علت آن را نمی‌دانم، هر  مشکل و ناکارآمدی هست جوانان به پای دین می‌گذارند.

بهرامی با بیان اینکه ما ناکارآمد هستیم و منابع را هدر می‌دهیم، ابراز کرد: دانشجو باید بداند کشور با چهار درصد ظرفیت و با مشقت کار می‌کند، به عنوان مثال بهترین محصول صادراتی ما فرش‌های ابریشمی است که ۳۵ هزار ساعت کار با ۱۰ ساعت کار در ژاپن معاوضه می‌شود و با مقایسه درآمد سرانه، ۴ درصد استفاده میشود و ۹۶ درصد به هدر‌می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه بنده به عنوان یک فرد عملکردی در این حوزه نظر خود را بیان می‌کنم، گفت: من ماموریت ندارم که در دانشگاه حاضر شوم و حرف سیاسی بزنم و عده‌ای اختلال ایجاد کنند.

شهردار اسبق یاسوج بیان کرد: دو محور اساسی مبنای کار در دنیای پیشرفته امروز  مطرح است، محور نخست انسان محوری و دوم  علم محوری است، که این دو محور دو موضوع اشرافیت و سنت‌ها را کنار‌ گذاشتند و اولین مقابله اسلام با این موضوعات و دشمنی‌ها با اسلام از این جهت بود.

بهرامی ادامه داد: سیاست‌زدگی از دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب گریبانگیر ما است، هر چند افراد نخبه، متعهد و مسئولیت پذیر دارند و باید در قالب این دو جریان باشیم و مبنای کار ما در قالب چارچوب نظری و فکری  و در عمل و زندگی مردم ملموس باشد.

وی عنوان کرد: وظیفه دانشجو این است که فرهنگ سازی کرده و تئوری های مختلف را نشر دهد زیرا دانشجویان نخبگان جامعه هستند و باید چراغ راه جامعه باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج تصریح کرد: دو توسعه فیزیکی و نرم وجود دارد و آسانترین توسعه، توسعه نرم فرهنگی است که باید دانشجویان در این زمینه گام های موثر برای حال و آینده بردارند.

بهرامی گفت: گاهی اوقات بعضی رفتارهای ما ناشی از تحریک برخی افراد خارج از محیط دانشگاه است و رفتارهایی صورت‌ می‌گیرد که به صلاح جامعه و مردم نیست.