مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد:۲۳۶ روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد:۲۳۶ روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گازرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۳۶ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری سفیریاسوج، رحمان خادم‌ در خصوص روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۱۷ شهر و ۷۰۸ روستا از نعمت گاز […]

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گازرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۳۶ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری سفیریاسوج، رحمان خادم‌ در خصوص روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۱۷ شهر و ۷۰۸ روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان که از این سوخت پاک بهره‌مند هستند بیش از ۱۹۰ هزار مشترک است.

مدیرعامل شرکت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیش از ۶۸۰ هزار نفر از جمعیت استان در قالب بیش از ۱۷۰ هزار خانوار از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که سردسیر بودن و وجود منابع جنگلی غنی و لزوم حفاظت از جنگل‌ها اهمیت مضاعفی را به امر زیربنایی گازرسانی روستایی در این استان داده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان ۲۲۰ میلیارد تومان پروژه گازرسانی تعریف کرده و هیچ روستای بلاتکلیفی در استان نداریم، افزود: ۲۰ پروژه در شرکت گاز در حال اجرا است که مهمترین آنها گازرسانی به مجموعه روستاهای گنجگان و تنگ‌سرخ با یک هزار و ۷۶ خانوار است.

این مسوول در خصوص گازرسانی به صنایع و واحدهای اقتصادی استان عنوان کرد: در سال جاری ۴ پروژه گازرسانی به صنایع شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، بهمئی، باشت و دنا در حال اجرا است.

خادم به پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: گازرسانی به ۵۳ روستاهای ممبی و سرآسیاب با اعتبار۵۰۰ میلیارد ریال، گازرسانی به ۲۳ روستای چین لوداب با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال و گسترش شبکه‌های گازرسانی در قالب بند(ق) طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ با اعتبار بالغ بر ۲۷۰۰ میلیارد ریالی از پروژه‌های در دست اجرای این شرکت است.

وی با اشاره به مطالعه گازرسانی به روستاهای موشمی و زیلایی بویراحمد از اختصاص مبلغ ۵۳۰ میلیارد ریال برای گازرسانی به این روستاها خبر داد و گفت: با انجام پروژه‌های در دست اجرای تا پایان سال جاری ۲۳۶ روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.