مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت:به مناسبت هفته دولت دوطرح بزرگ آبخیزداری در بهمئی افتتاح و کلنگ زنی شد
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت:به مناسبت هفته دولت دوطرح بزرگ آبخیزداری در بهمئی افتتاح و کلنگ زنی شد

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری کهگیلویه بویراحمد گفت : در دومین روز از هفته دولت  بعد از غبار روبی آرامگاه شهدای شهرستان بهمئی دوطرح بزرگ آبخیزداری با حضور معاون سیاسی استاندار استان و اعضای شورای اداری این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد. به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل از روابط عمومی منابع […]

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری کهگیلویه بویراحمد گفت : در دومین روز از هفته دولت  بعد از غبار روبی آرامگاه شهدای شهرستان بهمئی دوطرح بزرگ آبخیزداری با حضور معاون سیاسی استاندار استان و اعضای شورای اداری این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان ،غلام محسین حمکتی اصل افزود :پروژه کنترل و پخش سیلاب گچ بلند بهمئی با حجمی ۳۲۵هزار متر ۵ خاکبرداری ۲۱۵هزار مترمکعب خاک ریزی  و۷ هزار متر مکعب عملیات سنگی ملاتی با اعتباری بالغ بر ۴/۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی امروزنیز در بهمئی افتتاح شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ کنترل و پخش سیلاب حوزه گچ بلند شهرستان بهمئی تصریح کرد: این پروژه علاوه بر اهمیت و فوایدی که در اقتصاد و اشتغال روستائیان و کشاورزان منطقه دارد در کنترل و مهار سیلاب اثر بخشی بسزای نیز در برخواهد داشت .

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری کهگیلویه بویراحمد با اشاره به کلنگ زنی پروژه سنگی ملاتی دیگری در بالا دست  گچ بلند گفت : برای مهار روان آبها و کنترل سیلاب و فرسایش خاک این پروژه کلنگ زنی شده است.

حکمتی اصل ادامه داد : این پروژه با حجمی بالغ بر ۲هزار و یکصد  متر مکعب و اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان برای  رفاه حال مردم در شهرستان بهمئی  اجرا می شود.

وی گفت :اجرای پروژه های آبخیزداری علاوه بر کنترل سیلاب و روان آبها و همچنین ذخیره سفره آبهای زیرزمینی در رونق اقتصاد و اشتغال زای  کشاورزان و جوامع محلی نقش بسیار مهمی را ایجاد کرده است.

معاون سیاسی استاندارکه گهگیلویه وبویراحمد نیز اظهار داشت: با بررسی تپو گرافی و وضعت بافت منطقه اجرای پروژه های آبخیزداری بسیار اساسی است .

وی گفت : با توجه به وضعیت درختانی که در منطقه بر اثر کم آبی دچار خشکیدگی و مشکل شده اند اجرای این پروژه ها باعث انباشته و ذخیره آبهای زیر زمینی می شود .