برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام
برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام در دفتر امام جمعه با محور” برنامه های دهه کرامت” برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری سفیریاسوج؛سعیدخردمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام و دبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن عرض خیرمقدم به اعضای شورای فرهنگ عمومی موضوع جلسه را با محور ” برنامه های دهه کرامت” […]

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام در دفتر امام جمعه با محور” برنامه های دهه کرامت” برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری سفیریاسوج؛سعیدخردمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام و دبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن عرض خیرمقدم به اعضای شورای فرهنگ عمومی موضوع جلسه را با محور ” برنامه های دهه کرامت” عنون کرد.


وی گفت:فاصله زمانی یکم ذی القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) ،تا یازدهم ذی القعده سالروز ولادت ثامن احجج شمس الشموس عالم آل محمد (ص) حضرت امام رضا (ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده که در شهرستان چرام همزمان با سایر نقاط کشور جشن ها و آیین های شاد باش و معنوی ملهم از آموزه های رضوی به یمن قدوم موالید نورانی ، برگزار می گردد .


خردمند با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، گفت: هدف از طراحی چنین جشن هایی ایجاد نشاط عمومی با الهام از آموزه های رضوی در تمامی سطوح جامعه با انگیزه ه و عواطف مذهبی و جهت بخشی به آن می باشد .


حجت الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با اشاره به نزدیک شدن دهه کرامت و ولادت حضرت مصومه (س) و سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) تاکید کرد: آنچه مهم است باید از موضوع کرامت به عنوان اصل اعتقادی که از فرهنگ رضوی نسل به نسل به ارث رسیده است باید محافظت بکنیم و این کار لازمه اتحاد ملی می باشد.


دکتر فتاحی اصل فرماندار چرام و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به لزوم توجه مضاعف به ابعاد و زوایای دهه کرامت به عنوان ایامی تاثیرگذار در ارتقای فرهنگ عمومی و اصیل ایرانی اظهار داشت : هر آنچه برنامه های معنوی و فرهنگی در جامعه افزایش یابد به همان میزان ضریب آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت .


گفتنی است در پایان این جلسه مصوباتی به همراه داشت که از اهم آن برپایی همایش کرامت انسانی و اختتامیه دهه کرامت در سطح شهرستان می باشد .