نشست خبری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با اصحاب رسانه در چرام
نشست خبری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با اصحاب رسانه در چرام

سرپرست شبکه بهداشت درمان چرام از نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور فرماندار با موضوع طرح بسیج ملی فشار خون بالا در شهرستان چرام خبر داد .؛ نشست خبری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با اصحاب رسانه  سرپرست شبکه بهداشت درمان چرام از نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور فرماندار  با […]

نشست خبری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با اصحاب رسانه در چرام

سرپرست شبکه بهداشت درمان چرام از نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور فرماندار با موضوع طرح بسیج ملی فشار خون بالا در شهرستان چرام خبر داد .؛

نشست خبری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با اصحاب رسانه 

سرپرست شبکه بهداشت درمان چرام از نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور فرماندار  با موضوع طرح بسیج ملی فشار خون بالا در شهرستان چرام خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج؛مهندس جعفری فر در ابتدا ضمن خیر مقدم به حاضرین و بیان اهداف نشست وی ارتقای فرهنگ و سبک زندگی سلامت محور را مهم ارزیابی نمود و گفت:  طرح ملی کنترل فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت لغایت ۱۵ تیر ماه سال جاری در سطح کشور در حال اجراست که در این راستا گروه های هدف شامل کلیه افراد بالا ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی تحت پوشش قرار می گیرند.

جعفری ادامه داد: اگر افراد از وضعیت فشار خون خود آگاهی داشته باشند در صورت بالا بودن با اصلاح سبک زندگی خود از قبیل انجام فعالیت های منظم ورزشی روزانه، مصرف سبزیجات و میوه ها می توانند بیماری خود را کنترل نمایند.

وی در ادامه افزود :در استان یکی از پیش زمینه های اصلی بیماری فشار خون بالا مصرف نمک و چربی، استرس و عدم تحرک میباشد .

سرپرست شبکه بهداشت چرام عنوان کرد:افرادشناسایی شده پیش فشار خون ۲۳۳۳که اموزش های لازم جهت پیگشیری به بیماران داده شده است .وی افزود:در این طرح میزان مشارکت مردان کمترهست که عده ای که در این طرح شرکت نکرده اند لازم هست هرچه سریعتر اقدام کنند.

جعفری افزود: جمعیت بالای ۳۰  سال شهرستان چرام ۱۷۷۴۰ نفر میباشد که تا مورخه ۲/۴/۹۸ تعداد ۱۳۵۰۰ نفر  با مراجعه به پایگاههای ما در شهرستان در سامانه سلامت و سیب  فشار خون آنان ثبت شده است که از ۱۰۰ درصد موفق به ثبت ۷۸ درصد جمعیت هدف شده ایم و در استان  در رتبه دوم قرار داریم .

ود درپایان باتقدیراز فرماندار چرام ، بخشدارسرفاریاب وچرام سپاه پاسداران وهلال احمروهمه اداراتی که همکاری کردندومشارکت خوبی داشتند تقدیروتشکردارم.