خطیب جمعه چرام:سرنوشت کسانی که به امریکا اعتمادکردندجزسرنگونی نتیجه ای نداشته است
خطیب جمعه چرام:سرنوشت کسانی که به امریکا اعتمادکردندجزسرنگونی نتیجه ای نداشته است

خطبه های این هفته نمازجمعه شهرچرام به امامت حجت الاسلام سیدنورالله افشار برگزارشد. به گزارش پایگاه خبری سفیریاسوج ؛ حجت الاسلام دکترافشاربیان کرد:رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ارتحال امام (ره)گفتند، هر جا آمریکایی‌ها پا گذاشتند، یا جنگ شد، یا برادرکشی شد، یا فتنه شد، یا استثمار شد، یا استعمار شد، یا تحقیر شد؛ قدم آمریکایی‌ها […]

خطبه های این هفته نمازجمعه شهرچرام به امامت حجت الاسلام سیدنورالله افشار برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری سفیریاسوج ؛ حجت الاسلام دکترافشاربیان کرد:رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ارتحال امام (ره)گفتند، هر جا آمریکایی‌ها پا گذاشتند، یا جنگ شد، یا برادرکشی شد، یا فتنه شد، یا استثمار شد، یا استعمار شد، یا تحقیر شد؛ قدم آمریکایی‌ها قدم نامبارکی است.


امام جمعه چرام افزود: اعتماد به آمریکا عجیب است. سرنوشت های مشابهی را برای آدم ها به بار می آورد.در این دهها سال گذشته شخصیت هایی مثل عرفات ، قذافی ، مرسی و.. اعتماد به امریکا کردند سرنگون شدند.


وی گفت: در مشروطه مصدق به پشت گرمی ملت ایران ، وعلمایی مثل مرحوم کاشانی علیه استبداد و استعمار برخاست و نهضت ملی را ایجاد کرد. اما اعتماد به آمریکا و خوشبینی موجب شد با کودتای آمریکایی ها سرنگون شود. ورضاخان میرپنج را به حکومت نشاندند.


خطیب جمعه چرام تصریح کرد: مرسی اولین منتخب مردم مصر پس از انقلابشان و امید تازه ی اسلام‌گراها در مصر بود. اما به جای اتحاد با کشورهای اسلامی و تکیه بر مردم، به سمت دوستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی رفت. آمریکا هم از پشت به او خنجر زد و زمینه سقوط او را فراهم کرد تا اینکه در زندان از بین رفت.


سیدنورالله افشاربیان کرد: از بیداری اسلامی و پیروزی انقلاب مردمی مصر، مرسی و همراهانش در اخوان المسلمین، بر این باور بودند که برای عبور از بحران‌های اقتصادی و سیاسی و… پساانقلاب در مصر، تنها گزینه، اعتماد به آمریکا و سعودی است، تا ضمن عبور از بحران، امکان خنثی‌سازی کودتاها را نیز داشته باشند. اما در حدود یکسال و اندی با کودتای آمریکایی _ سعودی، او و رهبران انقلاب دستگیر شدند و انقلاب مصر بی نتیجه ماند.


حجت الاسلام دکترافشارگفت: محمد مرسی از همان ابتدای کار پایبندی کامل خود را به پیمان کمپ دیوید اعلام کرد .انور سادات اولین رئیس وقت یک کشور عربی از طرفین جنگ اعراب و اسرائیل بود که به صلح با اسرائیل و به رسمیت شناختن این کشور اقدام کرد. توافقنامه کمپ دیوید، در زمان انور سادات ریس جمهور مصر با  موضوع صلح مصر با اسرائیل در سال ۱۹۷۸ میلادی حدود چهل ودوسال پیش به امضا رسید.


وی بیان کرد: اشتباه نخست مرسی این بود که ماهیت انقلاب ضد اسرائیلی مصر را تغییر داد. چرا که مردم مصر در جریان انقلاب وبهار اسلامی در سال ۲۰۱۱میلادی به سفارت اسرائیل حمله و این سفارتخانه را تسخیر کردند و با این اقدام، ماهیت انقلاب خود را به جهانیان نشان دادند.

خطیب جمعه چرام افزود: اما مرسی در دوران ریاست جمهوری خود مشی متفاوتی در پیش گرفت. محمد مرسی در نامه‌ای معروف به رئیس‌رژیم صهیونیستی جناب شیمون پرز ، خود را «دوست وفادار پرز» خواند! مرسی در این نامه، برای صهیونیست‌ها آرزوی رفاه و شکوفایی و آسایش کرده و در پایان نامه خود آورده بود: «محمد مرسی دوست وفادار شما». 


وی بیان کرد:مهم ترین‌اشتباه مرسی را می‌توان اعتماد به مثلث شوم عبری، عربی و آمریکایی دانست. «محمد مرسی» به جای اتکا به ملت و ادامه همان روش و منش انقلابی خود به بیگانه اعتماد کرد.

امام جمعه چرام گفت:ممکن است پرسیده شود، اگر مرسی اینقدر در خدمت آمریکا، اسرائیل و سعودی بوده، چرا قربانی‌اش کردند؟ در درجه اول باید گفت «مرسی» بر آمده از جریان «اخوان المسلمین» بود که بر اسلام سیاسی تاکید دارد و در صورت تبدیل شدن مدل اخوان به یک الگوی موفق در منطقه یک «پتانسیل تهدید علیه آمریکا» شکل می‌گرفت. ودر کنار اسلام سیاسی شیعی ایران اسلامی منافع آمریکا را در منطقه تهدید کند.نمونه ی دیگری که به آمریکا اعتماد نکرد رئیس جمهور سوریه بود .


حجت الاسلام افشار بیان کرد:بشار اسد، مثل پدرش حافظ اسد ، به انقلاب اسلامی اعتماد داشت. در همان آغاز غائله سوریه، با ارتباط بیشتر وبهتر با جمهوری اسلامی در حالی که بسیاری از شهرهای سوریه سقوط کرده بود .دستور ایستادگی گرفت . آمریکا ، رژیم صهیونیستی و سعودی با تجهیز داعش ، النصره و سایر گروههای تروریستی شکست خوردند. بشار اسد با نسخه مقاومت ماند اما مرسی با نسخه تسلیم سقوط کرد .


وی گفت: اینکه قرآن میگوید: وَلا تَرکَنوا اِلَی الذینظَلَموا فَتَمَسَّکُمُ النّار ؛ اعتماد نکنید به ظالمین، یک نسخه شفا
بخش برای همه ی عصرها و مکان ها است. وهر کس اعتماد به شیاطین انسی نکند قطعا پیروز خواهد
شد.


خطیب نمازجمعه چرام دربخش دیگری ازسخنان خودافزود: سیاست دولت ها در جمهوری اسلامی توجه ویژه به عشایر بوده است .چون عشایر مرزداران و تامین کننده بخشی از نیازهای مردم شهر هستند. (امام ره) با شناخت درست ، در اهمیت این قشر با صفا و زحمت کش فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند.

وی گفت: با این همه اهمیت اما در شهرستان چرام عشایر در بعضی از مناطق مورد بی توجهی اداره ی امور عشایر استان وشهرستان قرار گرفته اند.توجه کافی صورت نمی گیرد، چرا جاده های عشایری شهرستان ما برای عشایر تسطیح و آماده نمیشوند .چرا قبل از فصل کوچ ، اداره امور عشایر به فکر جاده های عشایر نیستند. و الان باید شاهد گلایه های این عزیزان باشیم .

امام جمعه چرام اضافه کرد: بعد از چهل سال از انقلاب عزتمند جمهوری اسلامی وقت آزمون وخطای
مسئولان برای مردم نیست. آقایان مسئول با برنامه ریزی صحیح برای عشایر شهرستان چرام خدمت گزاری به عزیزان را در دستور کار قرار دهید.تا مشمول دعای خیر مردم قرار گیرید.