خطیب جمعه چرام:مقام معظم رهبری پیام مهم و مستحکم ملت ایران را به آمریکا و افکار عمومی جهان دادند/دستاورد مقاومت ملت ایران در تحقق آرمان‏هایش است که امروز جهانى شده است/اگر قرار است شما استاندار پروازی باشید قطعا موفق نخواهید شد، توقع مردم این است با تبعیض ها، استخدام های غیر قانونی، دخالت بعضی سیاسیونی که خیر خواهتان نیستند قاطع باشید
خطیب جمعه چرام:مقام معظم رهبری پیام مهم و مستحکم ملت ایران را به آمریکا و افکار عمومی جهان دادند/دستاورد مقاومت ملت ایران در تحقق آرمان‏هایش است که امروز جهانى شده است/اگر قرار است شما استاندار پروازی باشید قطعا موفق نخواهید شد، توقع مردم این است با تبعیض ها، استخدام های غیر قانونی، دخالت بعضی سیاسیونی که خیر خواهتان نیستند قاطع باشید

خطبه های نمازجمعه شهرچرام این هفته به امامت حجت الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام مثل همیشه باحضور باشکوه مردم درمصلی حضرت ابوطالب (ع)برگزارشد. به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج ؛ حجت الاسلام دکتر افشارامام جمعه چرام بیان کرد:وزیر خارجه آلمان در قبل از سفر دوهفته قبل خویش به ایران مدعی شده در سفر به […]

خطبه های نمازجمعه شهرچرام این هفته به امامت حجت الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام مثل همیشه باحضور باشکوه مردم درمصلی حضرت ابوطالب (ع)برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج ؛ حجت الاسلام دکتر افشارامام جمعه چرام بیان کرد:وزیر خارجه آلمان در قبل از سفر دوهفته قبل خویش به ایران مدعی شده در سفر به تهران به مقامات ایرانی مخالفت اتحادیه اروپا با برنامه موشکی ایران را اطلاع خواهم داد!!

سیدنورالله افشارافزود:به نظر میرسد اکنون که نمایندگان اتحادیه اروپا با اظهارات وقیحانه میخواهند قدرت موشکی ایران را به چالش بکشند باید اقتدار و مواضع انقلابی خویش را نشان دهیم

امام جمعه چرام گفت:تجویز موضع انقلابی در شرایط فعلی نه تنها به معنای تنش زایی نیست بلکه دقیقاً به معنای غیرت ملی روی ناموس انقلاب بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است. تجربه چندسال گذشته در مذاکرات هسته ای موسوم به برجام نشان داده دشمنان بد عهد هستند

وی اظهارداشت:فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با اساتید دانشگاه ها، بهترین پاسخ انقلابی به اظهارات وزیر آلمانی و اتحادیه اروپا و آمریکا است : « ما در مورد هر موضوعی مذاکره نمی کنیم و موضوعات ناموسی و اساسی انقلاب همچون توان دفاعی کشور نمی توانند موضوع مذاکره باشند.»


حجت الاسلام افشاربیان کرد: بعد از سفر وزیر خارجه آلمان ، فرستاده ی بعدی آمریکا نخست وزیر ژاپن بود، مقام معظم رهبری پیام مهم و مستحکم ملت ایران به آمریکا و افکار عمومی جهان را به نخست وزیر ژاپن بیان داشتند.


وی گفت:رهبر معظم انقلاب چهار پیام روشن به ایشان دادند، ما شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمیدانیم و هیچ پاسخی هم به او نداریم و نخواهیم داد، در واقع رئیس جمهور آمریکا را در این دیدار تحقیر کردند.


امام جمعه چرام افزود: حضرت اقا فرمودند »ما این حرف را اصلاً باور نمی کنیم زیرا مذاکرات صادقانه از جانب شخصی همچون ترامپ، صادر نمی‌شود،صداقت در میان مقامات امریکایی بسیار کمیاب است.


خطیب جمعه چرام بیان کرد:در برجام که یک توافق بین المللی بود به راحتی خارج شدند به تعهدات خویش عمل نکردند و این به معنای عدم صداقت است. ودهها مورد توافقات بین المللی را به راحتی نقض کرده اند.


حجت الاسلام افشارگفت:اینکه ترامپ می گوید قصد تغییر رژیم را ندارد یک دروغ است زیرا اگر می توانست این کار را انجام دهد، انجام می داد اما نمی تواند.«از ابتدای انقلاب در کودتای نوژه ، زمین گیر شدن هواپیماهای آمریکایی در طبس ، جنگ تحمیلی ،محاصره اقتصادی و…. دشمن به دنبال سرنگونی نظام اسلامی بود اما با لطف الهی نتوانست.


وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند: ما با سلاح هسته ای مخالفیم و فتوای شرعی من حرام بودن ساخت سلاح هسته ای است،اگر ماقصد ساخت سلاح هسته ای داشتیم، امریکا هیچ کاری نمی توانست بکند.


سیدنورالله افشاراظهارداشت:کشوری که بتواند غنی سازی اورانیوم را بومی کند وبه مرز بیست درصد برساند قطعا میتواند بمب اتم نیز بسازد، اما نظام اسلامی به دنبال چنین مساله ای نیست و اگر قصد ساخت بمب اتم داشتیم هیچ کشوری نمی توانست مانع ما شود، همانطور که در موشک های بالستیک نقطه زن و سایر سلاح های ساخت ایران نتواستند مانع پیشرفت ایران شوند.


وی بیان کرد:مقام معظم رهبرى در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) پیروزى تفكر مقاومت را مشروط به توجه به ترفند دشمن براى تضعیف اندیشه مقاومت دانستند و فرمودند: «یك شرط دیگر براى موفّقیّت این است كه ما به ترفند دشمن براى تضعیف اندیشه‏ى مقاومت توجّه كنیم، ببینید عزیزان من! اندیشه‏ى مقاومت، قدرتمندترین سلاحِ یك ملّت است؛ پس طبیعى است كه دشمن بخواهد این سلاح را از دست ملّت ایران بگیرد؛ [لذا] روى اندیشه مقاومت شروع مى‏ كنند به وسوسه كردن، تردیدافكنى : «آقا، چه فایده دارد، نمى ‏شود.»


خطیب جمعه چرام بیان کرد: مخالفان مقاومت تلاش مى ‏كنند تا این واژه را با جنگ و خشونت مترداف جلوه دهند و این یكى از روش‏هاى آن‏ها براى تضعیف اندیشه مقاومت است، این در حالى است كه ادله عقلى، دلایل منطقى، مستندات تاریخى زیادى وجود دارد كه اثبات مى‏ كند مقاومت به معنا و مفهوم جنگ نیست، برخى از این دلایل عبارتند از:
۱- حضرت امام به‏ عنوان اسوه مقاومت، جنگ‏ طلب نبودند.
۲- تعریف مقام معظم رهبرى از مقاومت، عبور از موانع است.
۳- انقلاب اسلامى در طول چهل سال مقاومت، جنگ افروز نبوده است.
۴- مقاومت، واكنش ملت‏ها به زورگویى غربى ‏هاست‏
۵- سازش موجب افزایش خوى وحشیانه دشمن شده است.
۶- تجربه مقاومت بیانگر پیروزى ملت‏هاست.

دکترافشار گفت:۴۰ سال پیش وقتى روز قدس را ملت ایران در آخرین جمعه ماه رمضان آغاز كرد، تنها چند كشور معدود در كنار ایران بودند اما اكنون در ۱۲۰ كشور جهان روز قدس گرامى داشته مى ‏شود این دستاورد مقاومت ملت ایران در تحقق آرمان‏هایش است كه امروز جهانى شده است.


وی افزود:خارجه جمهورى اسلامى ایران مطرح مى‏ شود كه بیانگر دو اصل قابل توجه است نخست آن‏كه رویكرد ملت به مقاومت نه تنها كاهش نیافته، بلكه با رشد و بالندگى بیشترى همراه بوده است و دوم آن‏كه، دستگاه دیپلماسى ایران هر چند كه در قالب‏هاى دیپلماتیكى و پروتكل‏هاى سیاسى رفتار مى‏ كند اما در عمل به ‏دنبال رویكرد مقاومتى بوده و تلاش دارد تا در این عرصه همگام با آرمان‏هاى انقلاب اسلامى حركت كند، به عبارتى، دیپلماسى و مقاومت دو بازوى مهم در تحقق حقوق و اهداف و آرمان‏هاى انقلاب اسلامى و ملت ایران هستند

امام جمعه چرام دربخش دیگری ازسخنانشان خطاب به استاندارجدید، گفت:جناب آقای کلانتری استاندار جدید استان ورود شما را به استان خوش آمد میگویم، ما مردم مهمان نواز و قدردان مسئولین خدمتگذار هستیم،اما اگر قرار است شما استاندار پروازی باشید قطعا موفق نخواهید شد، توقع مردم این است با تبعیض ها، استخدام های غیر قانونی، دخالت بعضی سیاسیونی که خیر خواهتان نیستند قاطع باشید.


خطیب توانای جمعه چرام دربخش دیگری ازسخنانشان چنین بیان کرد:استان ما را عده ای که نانشان در اختلاف است، مثل گوشت قربانی کرده اند در بعضی مواقع مردم در دعواهای سیاست زدگی فراموش شده اند، شما سکاندار خوبی باشید تا بعد از اتمام مدت خدمتتان در استان از شما به نیکی یاد کنند.


امام جمعه چرام عنوان کرد: موضوعی را راجع به شهرستان چرام خدمتتان عرض نمایم ، یکی از مشکلات اساسی شهرستان چرام ، جاده های این شهرستان است که به شدت خطر آفرین است وهفته گذشته با فوت هشت نفر داغ سنگینی بر قلب های همه ی ما گذاشت و مردم نوع دوست شهرستان ما را عزادار کرد.
وی افزود: تلاش هایی شده که تشکر میشود، اما تلاش ها در جاده اب حیات به سمت یاسوج باید بیشتر شود،وقطعا کافی نیست.


خطیب جمعه چرام بیان کرد:مدیران کل راه و مسکن وشهرسازی، مردم از سرعت ساخت لاک پشتی این جاده ناراحتند، مسئولین مربوطه در رابطه با جاده آب حیات باید جوابگوی گلایه های مردم شهرستان باشند.


وی درپایان خطاب به نماینده مردم کهگیلویه بزرگ،گفت: از نماینده محترم نیز تقاضا دارم این مساله تصادف جمعی از عزیزانمان را در مجلس پیگیر باشند و مقصران احتمالی به مردم معرفی شوند.